С ъстезателните хиперавтомобили са една от най-екзотичните ниши, които придобиха популярност покрай състезанията за издръжливост. Това са най-мощните и бързи автомобили, които се допускат до професионални състезания и очаквано привличат интереса не само на пилоти, но и на колекционери.
Тази година по време на юбилейното 24-часово състезание на Льо Ман, се завърна и обновената категория „хиперавтомобили“. Първоначално плановете бяха тези коли да имат хомологизирани версии за нормалните шосета, както беше преди години и заради това днес има шосейни бройки на легенди като McLarenF1, Mercedes-Benz CLK-GTR, Porsche GT1 и др.
В последствие това изискване отпадна, но изглежда желанието на някои производители е останало. Сред тях е и Peugeot.
В интервю за TopGear изпълнителният директор на Peugeot Линда Джаксън заяви, че атрактивният автомобил е предвиден само за писта, но никое решение не е окончателно.
„Не, не го планираме“, казва Джаксън в отговор на въпрос дали ще има шосейна версия на „безкрилия“ 9Х8, която да конкурира Aston Martin Valkyrie.
След това обаче бързо допълва: „Ако дойдете при нас с празен чек, винаги можем да поговорим. Това е едно от тези неща, при които, ако има предложение, то защо не? Но все още никой не е дошъл да попита. Може би сега отворих вратата? Сега може и да дойде някой, никога не се знае“, казва Джаксън.
9X8 е хибрид с V6 двигател с две турбини. Той се отличава и с факта, че няма „крило“, но въпреки това е много стабилен на пистата и се представи добре и по време на състезанието на Льо Ман, по-рано този месец. Пред MotorSport Оливиер Жансони, технически директор на Peugeot Sport обяви, че компанията е доволна от представянето на колата.
Тя е записала най-доброто си състезание до момента. „Работата, която полагаме вече 4 години, най-накрая започва да се отплаща. Много сме горди“, казва Жансони.