Volkswagen може и да направи доста грешки при прехода на ток, но поне не допусна гамата му да разчита само на 3-цилиндрови малолитражки, както направиха други. Сега клиентите имат повод за радост (като изключим цените), защото продажбите на най-мощните Tiguan и Passat започнаха в Европа. Двата турбобензинови агрегата ще се предлагат и за Tayron, като така моторната гама се разширява и допълва турбодизела със 193 к.с. Новите агрегати вървят задължително с 4MOTION.
В нормални условия задвижващи са само предните колела, като въртящ момент отива към задната ос при по-високо натоварване или загуба на сцепление. Задвижването на четирите колела обаче може да се включи и ръчно, например, за да има възможно най-добро сцепление на заснежени пътища. Tiguan и Passat 2.0 TSI 4MOTION могат да теглят прикачен товар с тегло до 2200 кг, докато Tayron 2.0 TSI 4MOTION – до 2500 кг.
Tiguan и Tayron се предлагат с 204 к.с. и 320 Нм. По WLTP средният разход варира в диапазона 7,5 до 8,3 л/100 км. Tiguan 2.0 TSI 4MOTION стартира в Германия от 48 175 евро, по-големият Tayron от 50 770 евро
Версията с 265 к.с. е най-мощната и тя се предлага за трите модела. Аналог на този двигател се вгражда в емблематичния Golf GTI. Инженерите на Volkswagen обаче са адаптирали мотора за използване в по-големите модели Tiguan, Tayron и Passat и са увеличили максималния въртящ момент за тези продуктови линии. Вместо 370 Nm, както при Golf GTI с предно предаване, тук този двигател със задвижване на четирите колела произвежда максимален въртящ момент от 400 Nm. Най-мощният четирицилиндров TSI от тези три продуктови линии винаги се предлага с най-спортната спецификация на оборудването: R-Line.
Passat 2.0 TSI 4MOTION (62 990 евро) с този бензинов двигател ускорява от място до 100 км/ч за 5,8 секунди. Стойностите при другите два модела са съответно 5,9 секунди (Tiguan, 57 995 евро) и 6,3 секунди (Tayron, 59 755 евро).