К лиентът винаги е прав! Съмнявам се в това твърдение, но съм абсолютно убеден в следващото: клиентът винаги е губещ. Безброй са оправданията за ръста на цените (от краставици до автомобили), но редица микрокризи в автомобилната индустрия бяха решени. И въпреки това цените продължават да растат, а с тях и печалбите на компанията, а клиентът…
Анализ на Ernst and Young, цитиран от агенция БТА, показва, че продажбите и печалбите на 16-те най-големи автомобилни компании в света са се повишили значително през първото тримесечие на годината. Но уловката е, че това не става правопропорционално.
Приходите от продажби, реализирани от водещите корпорации в сектора, нарастват с 19%, до рекордните 494 млрд. евро. Продажбите на автомобили обаче се увеличават с малко под 4%
По-големи продажби отчитат 11 от най-големите автомобилни концерни в сравнение с първото тримесечие на 2022 г., докато при останалите 5 е отчетен спад.
Печалбите на водещите производители на автомобили се увеличават средно само с 6% на годишна основа на фона на значителен спад на продажбите в Китай.
Volkswagen Group е лидер по продажби и печалби в сектора през първите три месеца на годината. Германският автомобилостроителен концерн е продал превозни средства на стойност от 76 млрд. евро през този период, следван от корпорациите Toyota - 68 млрд. евро и Stellantis - 47 млрд.
Печалбата на Volkswagen от началото на януари до края на март тази година възлиза на 5,7 млрд. евро. Следват Mercedes Benz - 5,5 млрд. евро и BMW - 5,4 млрд. евро.