О чакваше се. Mercedes-AMG GT Roadster ще свали покрива си по време на Автомобилен салон Париж 2016 в края на месеца, лансирайки едновременно две модификации. AMG GT Roadster разчита на най-доброто от модела с твърд покрив, добавяйки повече мощност и няколко нови функции.
Акцентът пада върху AMG GT C. Той разчита на по-мощна версия на битурбо V-осмака, като взима някои системи, монтирани в хардкор модела AMG GT R. Може да се каже, че AMG GT Roadster не е само разголена версия на купе модела.
Моделите GT и GT C се задвижват от 4,0-литровия битурбо V8 двигател на AMG. В GT Roadster той генерира 469 к.с. и 632 Нм въртящ момент, което представлява увеличение от 13 к.с. и 30 Нм спрямо GT Coupe. На пътя това се предава в ускорение 0-96 км/ч за 3,9 секунди, колкото взима това ускорение и версията с твърд покрив.
GT C обаче вече идва с 550 к.с. и 683 Нм въртящ момент, което е увеличение от 47 к.с. и 31 Нм спрямо GT S Coupe. Така роудстърът спринтира от 0 до 96 км/ч за 3,7 секунди, също без изменение спрямо аналогичния модел с твърд покрив.
Roadster GT C използва активната система за завиване на задните колела, взета от бруталния GT R, а задните калници са с над 5 см по-широки, за да се поместят под тях увеличената следа и по-големи колела.
Mercedes е пипнал картата на 7-степенната Speedshift трансмисия с двоен съединител, за да я калибрира към по-високата мощност на двигателя на GT C. Моделът е оборудван и с ауспуховата AMG Performance система.
Не е ясно какво тегло добавя подвижният покрив към масата на GT, но Mercedes отбелязва, че 3-слойният гюрук покрив се поддържа от олекотена конструкция, изработена от магнезий, стомана и алуминий. Покривът може да се отваря и затваря при скорост до 50 км/ч.
И двете версии са оборудвани с активната система за насочване на въздушния поток, взета от GT R. Вентилационни отвори зад предната маска се затварят при по-ниски скорости, но при увеличаването им се отварят, насочвайки въздушния поток към топлообменниците.
Още новини от Париж:
Audi S5 Sportback идва с 354 к.с.
Новият Hyundai i30 идва и с „гореща“ версия