С лед 4-годишно проучване на тема електрически автомобили, италианският производител на суперавтомобили реши, че електрификацията не е за Pagani. Вместо това компанията ще заложи на емоцията на V12 двигателя.
“През 2018 г. създадох екип, работещ по темата електромобили,” разказва Хорацио Пагани пред Autocar. „Основната цел на екипа е била да проучи начина за хомологиране на електромобил по света, особено в САЩ, но за четири години не открихме интерес в електрическия пазар на суперавтомобили.”
Основното притеснение и било теглото. Проучването на Pagani стига до извода, че трябва да се използва батерия с тегло 600 кг, за да се направи сериозен електрически хиперавтомобил. Това е повече от половината тегло на Huayra R, която тежи 1070 кг.
Пагани не е убеден в динамиката на електромобилите. Причината? Прекалено бързи са.
Притежавам Tesla, за да разбера електромобилите, не е необходимо да имаш такава динамика в тях," казва Хорацио. „Предизвикателството е да направиш е-кола, която дава добра емоция като нормален автомобил с ДВГ. Pagani няма да направи нещо само с добра динамика, тъй като може да направиш това сега, ние искаме да дадем емоция на водача.”
Неговата мечта е да направи електрически суперавтомобил, тежащ само 1300 кг. Но смята, че това ще е невъзможно с настоящата технология. Затова компанията ще продължи да залага на старомодния V12, тъй като, смята Хорацио, влиянието върху околната среда на толкова ограничена серия суперавтомобили е пренебрежимо малко.
С това, до известна степен, е съгласен и ЕС. Регулаторите дадоха на компаниите, произвеждащи под 1000 автомобила годишно, допълнителни 6 години отсрочка по отношение на отделяните емисии. Но в крайна сметка през 2035 г. и Pagani ще трябва да мине на ток, но вероятно това ще стане във възможно най-последния момент, когато и технологията вече ще е различна от сегашната.