Х убавото на това човек да е колекционер на Pagani, фактът, че той без съмнение е много богат. А това да си много богат означава, че другите слушат, когато говориш и искаш.Точно такъв е случаят с тази версия на Huayra, направена по поръчка на двама клиенти, които се обръщат към Grandi Complicazioni, департаментът, работещ по специални проекти.
Резултатът е Pagani Huayra Codalunga, появила се след 2-годишна работа по хомологация на модела за движение по пътищата. Ще бъдат произведени само пет бройки, всяка една от които на цена от 7 млн. евро.
Pagani Huayra Codalunga
Автомобилът е вдъхновен от състезателните автомобили от „24 часа на Льо Ман” от 60-те години, характеризиращи се с дългите си опашки (long tail). Двамата клиенти се обръщат към Хорацио Пагани още през 2018 г. с идея да им направи подобна версия. Той прави два глинени макета (единият пълноразмерен), които клиентите одобряват и чак след това започва работата.
А тя не е била никак малко, за да може автомобилът да отговаря на световните регулации. Дългият заден капак на двигателя крие V12, генериращ 839 к.с. и 1100 Нм.
Pagani не е скрил този впечатляващ агрегат, затова може да се види титаниевата изпускателна система с керамично покритие, тежаща едва 4,4 кг. Тя завършва в типичните за марката четири ауспуха. Не случайно споменаваме теглото на системата, тъй като работата е била подчинена на гарантиране на възможно най-ниската маса на целия автомобил, която е едва 1290 кг.
Освен композитни материали за ниско тегло, дизайнерите са се концентрирали и върху аеродинамиката, като четирите активни аеро клапи са оптимизирани с цел гарантиране на още по-висока притискаща сила.
Това е всичко, което до момента Pagani разкрива за Huayra Codalunga.