Олеле, Audi на последно място в проучване за качество

Да, в основата на всичко са сензорните повърхности, но все пак 269 проблема на 100 автомобила си е притеснителен параметър

Audi Q8 TFSI

, Audi

Audi Q8 TFSI

J.D. Power публикува 2025 U.S. Initial Quality Study (IQS), отнасящ се за американския пазар, но изводи могат да се правят много. Основният, до който стига J.D. Power, е, че по-малкото физически контролери в автомобила и по-проблематичният сензорен екран превръщат информационно-развлекателната система ахилесовата пета в автомобила.

В своето 39-то издание, проучването събира обратна връзка от 92 694 купувачи и лизингополучатели на автомобили от моделната 2025 година, като ги пита дали са срещнали някакви проблеми през първите 90 дни от собствеността. Тези, които са се съгласили да участват в проучването между юни 2024 г. и май 2025 г., са отговорили на 227 въпроса, обхващащи различни аспекти, включително двигател, информационно-развлекателната система, качеството на интериора и шофирането.

Въпреки че надеждността обикновено не е силна страна на луксозните марки, Lexus оглавява класацията със 166 докладвани проблема на 100 автомобила. За разлика от тях, други производители на премиум автомобили се представят значително по-зле, дори драматично по-зле, ако погледнем ситуацията на Audi. Марката се класира на последно място от 31 марки с 269 проблема. Една идея по-добре се представя Volvo на предпоследно място с 258 проблема на 100 автомобила.

На диаметрално противоположни полюси са Nissan и Infiniti. Марката от масовия клас се класира на второ място в общото подреждане само със 169 докладвани проблема, докато луксозното й подразделение е на дъното (трета отзад напред) с 242 проблема през първите три месеца от собствеността.

Другите немски луксозни брандове също са под средното ниво, като виждаме имената на BMW (196/100) и Mercedes-Benz (210/100), а Volkswagen е на четвърто място отзад напред (225/100). Не по-малко изненадващо е да видиш в тази класация името на Toyota далеч под средния показател (192) за индустрията с 200 проблема на 100 коли.

За тези, които търсят надеждни автомобили, J.D. Power отбелязва, че луксозните автомобили като цяло са по-склонни към проблеми от масовите. Плъг-ин хибридите са склонни да причиняват повече главоболия от електрическите модели, а чисто новите автомобили обикновено имат повече проблеми от своите предшественици.

Проучването не е фокусирано единствено върху надеждността, тъй като отчита и други видове проблеми, съобщени от собствениците. Например, J.D. Power подчертава нарастващото разочарование от климатичните контролери с тъчскрийн, които много шофьори намират за неинтуитивни. Шокиращо, нали? Друго често срещано оплакване е свързано с поставките за чаши, тъй като те често не успяват да поберат голямото разнообразие от размери на чаши и бутилки.

Източник на статията: motor1.com

Audi надеждност J.D. Power