Новата „седмица” обогати гамата с два хибрида и дизел

Продажбите на конвенционалната BMW Серия 7 ще стартират едва в началото на следващата година, но моделът вече предлага два нови плъг-ин хибрида и модернизиран дизел за Европа и избрани други пазари

Пламен Георгиев,
BMW M760e xDrive

, BMW

BMW M760e xDrive

Т ази седмица бе изключително силна за баварците, които ни заляха с новини. Най-голямата, естествено, бе появата на първия собствен модел на M GmbH от 45 години. Но Серия 7 винаги е бил автомобил, който е приковавал вниманието към себе си. Такъв е и този случай, тъй като клиентите на топ баварската лимузина вече имат по-широка палитра за избор, ако не искат все още да преминат изцяло на ток с i7.

Сега баварците обявяват, че разширяват предложенията с два плъг-ин хибрида и дизел. Първото ново предложение е 750e xDrive, който обединява 3,0-литров редови „шестак” с електромотор. Двигателят е с 313 к.с. и 450 Нм, докато електромоторът в двата плъг-ин хибрида е със 145 kW. Системната мощност е 490 к.с. Към тази конфигурация трябва да се добави и батерия с капацитет 18,7 kWh.

Едно ниво по-нагоре застава първият плъг-ин хибрид от BMW M GmbH – M760e xDrive. Двигателят тук е същият 3,0-литров мотор, но вече с 380 к.с. и 520 Нм. Електромоторът е батерията са същите. Системната мощност на този модел е 571 к.с. (с функция boost) и 800 Нм. Тези параметри ускоряват огромната лимузина (над 5,3 м и около 2,5 тона тегло) до 100 км/ч за 4,3 секунди.

BMW

Баварците твърдят, че 750e xDrive има пробег само на ток от 78-87 км, докато при M760e xDrive той е 77-85 км.

Електрифициран е и 6-цилиндровият дизелов двигател, но тук с 48-волтова мека хибридна система. BMW казва, че агрегатът в 740d xDrive е силно модифициран, работещ съвместно с интегриран в 8-степенната Steptronic трансмисия електромотор. Резултатът е максимална мощност 300 к.с. и 670 Нм въртящ момент. Новата система за директно впръскване на горивото работи със соленоидни инжектори, които правят по 12 впръсквания при една движение на буталото нагоре. Баварците казват, че средният разход на гориво 6,8 – 6,1 л/100 км.

Всичко това, както може да се досетите, си има съответната цена. А в този случай тя е сериозна. Дизелът ще може да се поръчва от 12 октомври, а доставките ще започнат през пролетта на 2023 г. Цените в германия за него започват от 114 300 евро, 123 500 евро е стартовата цена на BMW 750e xDrive, докато при BMW M760e xDriveтя е 144 000 евро (включително 19% ДДС в трите случая).

BMW M760e xDrive BMW Series 7 2019 BMW Серия 7 BMW