В петък започва изложението IAA Munich, на което ще отсъстват голяма част от т. нар. наследствени производители. Но няма незапълнена празното в природата, на тяхно място ще видим истинско китайско нашествие, невиждано на нито един предишен автосалон в Европа.
Поне 7 автомобилни производители ще имат щандове в Мюнхен, а ние ще сме там, за да ги видим и да споделим нашите впечатления след това: BYD, Dongfeng, HiPhi, Leapmotor, MG, Seres и XPeng, докато Smart и Polestar ще покажат своите модели, които се произвеждат в Китай.
Нещо повече, в рамките на изложението в Мюнхен ще се проведе (на 6 септември) китайското търговски електрическо изложение World New Energy Vehicle Congress – за пръв път това ще се случи извън пределите на Китай.
Ето какво е известно за китайското изложение до момента, което за публика отваря врати на 5 септември:
BYD
Компанията ще извади цяла моделна гама, включително ще направи европейски дебют на седана Seal и средноразмерния Seal U SUV. Очакваме да видим още седана Han, големия Tang SUV, Atto 3 и Dolphin. Ще бъде показан още 7-местния миниван Denza D9.
DONGFENG
Китайският производител има съвместни дружества с Honda, Nissan, Renault и Stellantis. Официалните планове са за провеждане на пресконференция в Мюнхен и лансиране на пътническия ван М6, но не е изключено да има изненади.
HIPHI
Луксозният стартъп влиза на европейския пазар с големия X SUV и Z GT седан. На летището в Мюнхен марката ще изложи моделите X и Y.
LEAPMOTOR
Стартъпът влезе под светлините на прожекторите след новината, че Volkswagen ще използва негова платформа за производство на автомобили за китайския пазар. Stellantis също води преговори с марката. Иначе Leapmotor лансира малкия Т03 в Европа на цена от около 26 000 евро. Следващият модел, който ще се появи на континента, е C11 SUV, който в Китай се предлага като напълно електрически или “range extender” хибрид.
MG
Водещата китайска марка в Европа ще покаже MG Cyberster, MG4 Electric XPOWER и MG Marvel R.
POLESTAR
В центъра на Мюнхен ще бъдат показани седанът Polestar 2 и Polestar 3 SUV.
SERES
Най-интересното тук е, че Seres е партньорът на Huawei за производство на електромобили. Seres започна да продава два модела в Европа, средномармерното SUV купе Seres 5 и по-малкия кросоувър Seres 3.
SMART
Някога собственост на Mercedes-Benz, а сега джойнтвенчър 50-50 с Geely ще покаже модела #3 за европейските клиенти.
XPENG
Volkswagen Group инвестира 700 млн. евро за 5% дял. В Мюнхен ще видим дебюта на средноразмерния седан P7. Той, заедно с G9 SUV, ще бъдат показани в центъра на Мюнхен, където ще има автомобили за тест драйв.