Mercedes не крие своето желание да запази традиционните двигатели и вече неколкократно обяви, че ще направи точно това. Но след като Audi заяви, че планира да продължи да произвежда коли с ДВГ още поне 10 години, Mercedes представи нова „корекция на курса“, съобщава Motor1.
Решението беше представено от изпълнителния директор Ола Калениус в интервю пред Auto Motor und Sport. Той казва, че въпросната корекция е запазването на ДВГ в производство по-дълго време от първоначалните планове. И уточнява, че става дума за „електрифицираните високотехнологични двигатели с вътрешно горене“.
„В сегашната ситуация смятам, че най-рационалният подход за утвърден производител е да произвежда и двете и да не пренебрегва нито една от технологиите“, казва Калениус. Той не посочва нови срокове за края на ДВГ и най-вероятно такива вече не се поставят. Компанията запазва своята гъвкавост да решава най-оптималния подход за съответния пазар, като това ще изисква различни решения и предложения.
Например Китай. Страната е най-големият пазар за Mercedes, като там продава най-много от своите модели, независимо от задвижването. И Калениус отчита, че китайските клиенти имат по-различно виждане за автомобилите. За много от тях колата не е просто транспортно средство от едно до друго място. Те я приемат като втора всекидневна и съответно тя трябва да отговаря на тези очаквания.
Решенията на все повече големи компании да отлагат пълната електрификация може да изглежда като отказ от EV и загърбване на пазара. Но това не е точно така. Производителите просто предприемат по-разумния, макар и потенциално по-скъп, подход, да запазят повече разнообразие от задвижвания по-дълго. Така ще имат по-добра конкурентна позиция и ще могат да реагират адекватно на всякакви развои на пазара.
А самите прогнози за развитието му в полза на електричките остават. Според BloombergNEF например се очаква 25% ръст на продажбите на EV и plug-in модели тази година спрямо миналата и те да достигнат почти 22 млн. броя.