О т десетилетия Mercedes-Benz E-Class се използва за такси в Германия, но тази година в страната са продадени само 127 бизнес седана за такси. Преди пет години в родината на марката всяка втора таксиметрова кола беше Mercedes, но днес делът е спаднал до 18%. Автомобилният производител не се интересува да продължи да продава фабрични специални версии на таксита, тъй като пазарът е твърде малък и такситата „не отговарят на стандартите за лукс“.
Публикация на немското издание Handelsblatt ясно показа, че подразделението за подготвяне на таксита с трилъчата звезда отива в историята. През осемте месеца на 2024 г. продажбите на специални версии на таксита са намалели със 71% от 1730 на 497 броя. Ако извадим търговските миниванове Vito от уравнението, тогава в пътническия сегмент провалът е колосален: търсенето е намаляло с 10-20 пъти!
Шефът на марката Ола Калениус не съжалява за затварянето на специализираното подразделение: вече няма да има специални отстъпки за таксиметровите оператори и ще бъде невъзможно да се поръча заводско такси Mercedes.
Модерното такси е изобретено от Daimler през 1896 г., което означава, че е уместно да говорим за вид бизнес с повече от 120-годишна история. Такситата Mercedes може да останат само в MPV сегмента, но това е друго подразделение - MB Vans.
Германските таксиметрови шофьори минават на Volkswagen и... Toyota! Японският автомобилен производител предложи търговски специални издания на Corolla и RAV4, постигайки успех. Бестселърите в сегмента си остават Touran и Caddy. Общо шест до седем хиляди нови таксита се регистрират в Германия всяка година, така че капацитетът на сегмента е наистина малък.