Г ордън Вагенер смята, че Mercedes-Benz EQS е бил лансиран цяло десетилетие по-рано от необходимото, за да може радикалният му стил да бъде приет от купувачите. Електрическият седан беше пуснат през 2021 г. като флагман в новата линия електрически автомобили на Mercedes, но не успя да генерира толкова продажби, колкото неговият аналог с двигател с вътрешно горене, S-класата. Даже не се доближава.
Смята се, че сред основните причина за това е неговият прогресивен дизайн. Не случайно Mercedes въведе по-традиционно изглеждаща решетка като част от актуализацията на автомобила през 2024 г., за да привлече по-консервативния купувач.
„Мисля, че EQS вероятно е пуснат с 10 години по-рано“, каза главният дизайнер на Mercedes-Benz пред Autocar. Вагенер предположи, че автомобилът може би е бил обречен в сравнение с конвенционалната S-класа, въпреки че е бил разработен по различен начин.
„Това е много, много прогресивен автомобил и, разбира се, първоначално не е бил проектиран като лимузина с шофьор. Това не е било намерението“, коментира Вагенер.
„Много хора в този клас очакват дълъг преден капак и статус от автомобил с шофьор, а EQS е различен в това отношение. Това е напълно различна кола.“
Може би трябваше да го предлагаме на пазара по различен начин, по-скоро като футуристичен CLS, S-класа купе или нещо подобно“, смята дизайнерът.
Както съобщи Autocar по-рано, проблемите на EQS накараха Mercedes да обедини модела и S-класата за следващото си поколение: и двата ще бъдат заменени от два модела с двигатели с вътрешно горене и електрически автомобили, обозначени и стилизирани като S-класа.