З а разлика от предшественика си, Mercedes-AMG E63 ще се предлага само със задвижване на четирите колела, но това няма да попречи на феновете на пушека от автомобилните гуми да въртят дупето на своя автомобил, тъй като той ще има режим Drift. Това съобщава Тобиас Моерс пред Autocar, шеф на компанията от Афалтербах, по време на представянето на Mercedes-AMG GT Roadster GT C Roadster в Париж.
Системата 4Matic ще може да прехвърля до 100% от въртящия момент само към задната ос, което ще става чрез натискането на бутон за въпросния режим Drift. Така Кларксън и всички като него, които обичат гумите на Merc да пушат, ще могат да се забавляват.
Комбинацията между задвижване на четирите колела и режим Drift, каквато за пръв път видяхме в последния Ford Focus RS, трябва да издигне управлението на Е63 до ново ниво. Поне така твърди 5-годишният бос на AMG.
Mercedes-AMG E63 ще бъде оборудван с 4,0-литров битурбо „осмак“, който ще се предлага в два мощностни варианта. Моерс е потвърдил, че топ версията ще е с мощност над 600 к.с. Агрегатът ще работи с 9-степенната автоматична трансмисия на компанията.
Настоящата версия се задвижва от битурбо 5,5-литров V8, генериращ 549 и 577 к.с. (при версията S).
Моерс казва още, че ускорението до 100 км/ч ще става за „три секунди и нещо“. За сравнение ще споменем, че Audi RS6 с битурбо 4,0-литров V8 и 552 к.с. ускорява до 100 за 3,9 секунди.
Също според Моерс, новият Mercedes-AMG E 63 ще е способен да завърти „Северната дъга“ за под 7:50 мин. със стандартни гуми, което ще е поне с 5 секунди по-бързо от времето на предшественика. Малка разлика, но вероятно Моерс се е презастраховал. Остава да видим.
Очаква се премиерата на тази „наточена“ версия на Е-Class да се състои в близките месеци, а продажбите в Европа ще започнат през второто тримесечие на 2017-а.
Четете още:
The Grand Tour започва с най-скъпата телевизионна сцена в историята
Chevrolet Colorado ZH2 се задвижва от водород и ще бъде тестван от армията