А мериканската армия ще тества концептуалния модел Chevrolet Colorado ZH2, за да разбере могат ли автомобилите с водородни горивни клетки да се справят с военни мисии. Прототипът ще бъде изпитан в екстремни полеви условия, като първият му тест ще се проведе в началото на следващата година.
Както и сами виждате, моделът не е стандартен Chevrolet Colorado с различен задвижващ тракт. Шасито е удължено и подсилено. Прототипът е широк цели 2,1 метра и се извисява на 1,9 метра.
Офроуд способностите му са подобрени след монтирането на 38-инчови колела. Окачването е променено, естествено, за да може да работи с тези колела и да изпълнява тежките задачи, пред които ще бъде изправено на бойното поле.
Подобно на концептуалния пикап на Nissan с помощни горивни клетки, Colorado ZH2 може да захранва с електричество външни потребители.
Подобно на другите подобни системи за задвижване, системата работи като преобразува водорода в електричество, а остатъчният продукт е вода. Сравнена с конвенционалните системи за задвижване, тази не издава шум и е екологично чиста.
Водата, отделяна като остатъчен продукт при преобразуването на водорода в електричество, е много важна за Щатската армия, която може да я събира, за да я използва за ежедневни нужди. Далеч по-важно е, че водородният задвижващ тракт генерира висок въртящ момент при всякакви скорости, като намалява звуковата и топлинна следа на автомобила.
Автомобилите с горивни клетки имат много преимущества спрямо конвенционалните им събратя, но страдат от два големи недостатъка.
Първият е, че не могат да се презаредят с войнишка манерка или каска. Това става на специална станция под високо налягане. Това значи, че тилът трябва да е наблизо с подобна, чиято конструкция да бъде опростена, за да може да се придвижва на бойното поле на ремарке.
Вторият голям недостатък е свързан с факта, че водородът далеч не е най-безопасното гориво в света, литиево-йонните батерии също са лесно възпламеними. Собствениците на Galaxy 7 го знаят. За разлика от водорода, дизелът не може да се възпламени от искра. Да, ще се възпламени, ако влезе ли в контакт с огън, но горенето му не е толкова бурно, колкото е на водорода при равни условия. И не на последно място, войниците много внимателно ще трябва да следят оставащия пробег, защото подвижната зарядна станция може да е на десетки километри зад тях.
Четете още:
„Шерп“ с втори модел, ще се изнася за капиталистическа Америка
Renault ще премахне дизелите от повечето си европейски модели