В се по-затягащите се норми за вредните емисии сякаш обрекоха роторния двигател на забвение. Но не. Този двигател ще се завърне и ще се използва не само за подпомагане зареждането на батерията на автомобила, но ще има пряка връзка с колелата.
Преди време стана ясно, че Mazda ще вкара роторния двигател в състава на хибридното задвижване, като той ще отговаря за зареждането на батерията. Сега, обаче, става ясно, че инженерите са направили пробив в технологията, която ще им позволи да използват Ванкеловия двигател за задвижване на колелата, тъй като са успели да го направят достатъчно чист, за да отговаря на еко стандартите.
Тази новина разкри Ичиро Хиросе, ръководител на отдела за развитие на двигатели, автомобили, продуктово планиране. Пред австралийското издание Drive той разказва за постиженията на Mazda в сферата.
Според Хиросе, това, което първоначално е било планирано като допълнителен източник на енергия, се е превърнало в основа за създаване на универсален силов агрегат. Той разказва, че новото хибридно задвижване, в чийто състав влиза роторен двигател, е толкова ефективно, че може да се продава на всеки пазар, дори европейския, който се слави със строгите си екологични норми.
В общи линии задвижващия агрегат е сходен с този на Toyota Prius, чийто двигател с вътрешно горене не само генерира електричество, а задвижва и колелата. Тази технология, наречена XEV, може да се появи в серийните автомобили на Mazda в следващите няколко години.
Тук трябва да се отбележи, че заради високите си обороти, роторният двигател е много по-подходящ за зареждане на батерията. Но Mazda ще го свърже и с колелата, което че рече, че роторният двигател ще се завърне отново, заедно с което ще се появи по-ефективна, чиста и мощна хибридна конфигурация, която ще се използва и в други модели.
Mercedes: Бъдещето е електрическо, но не сме забравили ДВГ
Volkswagen ще лансира почти 70 електрически модела до 2028 г.