В духа на все по-разтящото търсене на SUV автомобили и от двете страни на океана, Mazda стяга редиците. Нещо, което знаем отдавна, а сега дойде поредно потвърждение.
След лансирането на CX-60 миналата година в Европа и наскоро представения CX-90 в Съединените щати, японската марка реално ще удвои тежката си кохорта.
Вече стана ясно, че CX-70 ще бъде представен през следващите месеци като двуредова версия на CX-90 в Северна Америка. В допълнение, шефът на компанията в Европа Мартин тен Бринк коментира пред Automotive News, че CX-80 е на път да бъде пуснат в продажба в края на тази година.
Да, ще го видим до края на годината“, потвърди той на въпрос.
Той отказа подробности за модела, но по същество това ще бъде по-голяма, триредова версия на CX-60. С други думи, очаквайте нещо подобно на европейската версия на новия CX-90, но с по-малка каросерия. Той няма да се продава само на Стария континент, а също така в Япония и на други пазари.
Седемместният CX-80 трябва да се простира над дължината на CX-60 - 4740 мм. За да се постави трети ред, междуосието ще бъде по-дълго от 2870 мм.
Ще произлезе от новата платформа на Mazda със задно задвижване и редови шестцилиндрови бензинови и дизелови двигатели, както и plug-in хибридно задвижване.
На някои пазари CX-60 се продава и с четирицилиндрови двигатели, но остава да се види дали и по-големият SUV ще получи мощност от 4 цилиндъра.
В същото интервю за ANE Мартин тен Бринк потвърди, че CX-3 се вади от европейската гама. Мартийн тен Бринк не изключи възможността за инсталиране на роторния двигател в други модели извън MX-30.
До края на десетилетието Mazda изчислява, че 40 до 70 процента от годишните продажби ще дойдат от електрически модели. Това е амбициозна цел, като се има предвид, че MX-30 в момента е единственият електрифициран автомобил.