Jaguar Land Rover ще увеличи маржа си, след като съкрати пет модела с „близка до нулева рентабилност“ тази година, каза главният изпълнителен директор Адриан Мардел пред инвеститорите.
Моделите са седаните XE и XF, спортния F-Type, компактните SUV-ове E-Pace и електрическия I-Pace, пише Automotive Europe. В производство от настоящата гама ще остане единствено F-Pace.
Jaguar ще се трансформира в луксозна изцяло електрическа марка с първото си ново поколение EV, което трябва да бъде представено следващата година.
Jaguar планира да пусне три нови изцяло електрически модела. Те ще бъдат изградени на платформа, наречена Jaguar Electrified Architecture (JEA).
Елиминираме пет продукта, всички с по-ниска стойност. Нито един от тях не е рентабилен, така че ги заменяме с нови модели на нови архитектури“, каза Мардел по време на среща с инвеститори на 19 юни.
JLR отчете най-добрата си годишна печалба от 2015 г. през финансовата година, приключила на 31 март, тя възлиза на 2,2 млрд. паунда преди данъци при рекордни приходи от 29 милиарда паунда.
Автомобилният производител се завърна към финансов успех на гърба на своите "големи три" високодоходни модела Range Rover, Range Rover Sport и Land Rover Defender.
Ще загубим продукти, но те не носят пари“, каза Мардел на инвеститорите
Jaguar е продал 15 324 автомобила през трите месеца до края на юни, в сравнение с 95 856 за Land Rover, показват данните на JLR.
JLR ще пусне шест нови електрически модела през следващите три години, от които три ще бъдат Jaguar.
Първият модел, който трябва да се появи през следващата година, ще бъде изцяло електрическата версия на Range Rover, за която JLR казва, че има 39 000 „заявки на интерес“ от потенциални клиенти.
Отказът на Jaguar от I-Pace и E-Pace е още един удар за Magna Steyr. И двата модела се произвеждат в завода в Грац, Австрия. Magna Steyr загуби и производството на Fisker Ocean, което беше отменено, когато Fisker фалира.