Jaguar Land Rover търси спасение в китайски технологии

Chery потвърди, че Jaguar Land Rover ще ползват две нейни платформи - едната за плъг-ин хибриди, другата за електромобили

Chery платфопма технологии китайски автомобили

, Chery

Третото поколение плъг-ин хибридна технология Chery показа по време на салона в Шанхай по-рано тази година

Д есетилетия наред китайската автомобилна индустрия ползваше наготово ноу-хауто на западните компании, което беше задължително условие, ако последните искаха да произвеждат и продават в Поднебесната империя. Но сега ставаме свидетели на обръщане на прилива, технологиите започват да текат от Изтока към Запада.

За това разбираме от председателя на Chery, който потвърди предишните слухове за Jaguar Land Rover. Ин Тонгяо обяви, че британските марки ще ползват за бъдещите си PHEV и BEV модели модулните платформи М3Х и Е0Х, които в момента се ползват от модели като Exlantix ET, Exlantix ES, Luxeed 7, Luxeed R7, Exeed RX, Chery Tiggo 9 и т.н.

Chery и Jaguar Land Rover имат 12-годишно партньорство в Китай. През 2012 г. те направиха съвместно дружество за производство на моделите на Jaguar Land Rover в страната. Западните инженери помагат на Chery с окачването, а след това британският дизайн е вдъхновени за дизайнерите на Chery. Сега е ред на китайската марка да помага на JLR.

Наскоро от Exeed, луксозен бранд на Chery, споделиха, че са подписали стратегическо партньорство с Jaguar Land Rover. Tо позволява на британците да ползват платформите на Exeed, за свои бъдещи модели. Тази марка е собственост на Chery Group, така че реално има договор между индийската Tata Motors (собственик на JLR) и Chinese Chery Group.

Платформата М3Х е предназначена за автомобили с ДВГ и плъг-ин хибриди, като последните са по-интересни за JLR, където британците изостават. Платформата разчита на задвижването “Super Hybrid” на Chery. Тя е съставена от ДВГ и два електромотора, вградени в трансмисията3DHT165. Преди няколко години тя стана първата кутия, в която бяха вградени два електромотора. Основното й предимство са деветте работни режима, 11 комбинации на предавките, над 1000 км (но по китайския цикъл) пробег и топлинна ефикасност от 44,5%.

Втората платформа е Е0Х, разработена съвместно от Chery и Huawei. Тя е подходяща както за BEV, така и за EREV. Сред другите й плюсове е 800-волтовата система, заявената консумация от 12 kWh/100 км и супер модерната технология за автономно управление.

Източник на статията: carnewschina.com

Chery платформи технологии JaguarLandRover JLR