Руска компания излезе на пазара за спортни автомобили. "Маруся", за която се говори от две години, ще опитва да се конкурира доказани с марки като "Ферари" и "Ламборгини". Основното оръжие: по-ниска цена.
Спортният модел е разработка на компанията "Маруся мотърс", ръководена от Николай Фоменко. В нея работят около 300 души.
През ноември компанията придоби контролния пакет на Virgin Racing Formula 1, надявайки се по този начин да спечели по-голяма популярност за марката си и да насърчи продажбите на двата актуални модела B1 и B2.
Колата струва около 130 хил. долара. Производителят вече я показа на изложение в Москва, където не липсват потенциални купувачи.
Очакванията са за около 300 продажби тази година, но плановете са амбициозни.
До три години компанията възнамерява да произвежда по 1500-2000 коли годишно.
Скоро се очакват нови модели, вкл. 7-местен SUV и електрическа кола.
Според производителя настоящият модел "Маруся" ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди.
"Искате 300 километра в час? Няма проблем. Какво ще кажете за 340 км/ч?" Така шефът Фоменко говори за динамичните качества на автомобила.
Към момента са достъпни няколко на версии на "Маруся" с бензинови двигатели с мощност 300, 360 и 420 к.с. Моторите са произведени съвместно с британската компания "Косуърт".
Добрата аеродинамика е сред другите отличителни качества на руския модел.
Прототипът на B2 дори нямаше огледала, като вместо тях се използваха видеокамери, които предават директно към LCD екрана вътре в колата.
От компанията подчертават, че колата им освен спортна, е и комфортна.
Не съм сигурен, че ще можете да седите във "Ферари Енцо" или "Ламборгини" по време на задръстване, но в нашата кола ще можете, обещава Фоменко.
На борда на "Маруся" има и система за забавление, която дава възможност за слушане на музика, гледане на филми, сърфиране в интернет, разговори по "Скайп" и безжична връзка с други устройства чрез "Блутуут".