Руската автомобилна компания "Автоваз" пуска догодина ултраевтин свой модел, цената на който ще е около 5500 евро.
Засега плановете са "Автоваз", от който френският гигант "Рено" притежава 1/4, да продава новата "Лада Гранта" само на местния пазар.
Ако от "Рено" обаче преценят, че евтиният руски модел може да се реализира и в чужбина, няма пречки това да не стане.
"Гранта " е oпростена версия на "Лада Калина". По всяка вероятност с появата й на пазара ще доведе до отпадането на версията "Калина" седан.
Идеята обаче e и малко по-широка - "Гранта" трябва да наследи на дъното на моделната линия цялото семейство "класика", заедно с последните модификации на "Самара", пише Автопрес 2001.
"Рено" вече постигна огромен успех при евтините коли с румънския си филиал "Дачия", чийто модел "Логан" беше предназначен за развиващите се пазари, но всъщност продава отлично и в Западна Европа.
Като плод на сътрудничеството с "Рено" на Московския международен автомобилен салон беше показан и още един модел на "Лада" - R90.
Всъщност това е добре познатата "Дачия Логан" комби, която е получила ново име и нова емблема. Появата и на руския пазар се очаква обаче едва през 2012 г.
Третата показана в Москва новост от Толиати е "Лада Приора CNG" - версия на друг познат актуален модел, който обаче е снабден със заводска газова уредба.
Моделите "Калина" и "Приора" получиха и някои стилистични и технически подобрения - като например вградената навигационна система, информира Спийд-прес.
Навигацията е с 4,3-инчов екран, който се намира точно зад волана, вместо на централната конзола, както сме свикнали да виждаме.
Тя разчита на руската система "Глонас", която за първи път е достъпна за граждански цели. Досега тя бе ползвана само за военни и държавнически возила. Цената на устройството е 12 000 рубли, т.е. около 300 евро.
Освен това "Приора" се е сдобила с нови подглавници и ISOFIX точки на седалките. При "Калина" новостите са отопляемо предно стъкло и датчик за дъжд, сензори за паркиране и централно заключване с дистанционно.
Още 200 хил. руснаци ще могат да сменят с държавна помощ старите си автомобили с нови коли до края на годината.
Програмата за финансово стимулиране ще продължи, като за целта от бюджета са отделени още 10 млрд. рубли.
Условията за получаване на държавната субсидия си остават същите - предаваната кола трябва да е над 10-годишна, помощта за всяка покупка е 50 хил. рубли, а самият нов автомобил трябва да е сред 79-те модела, произвеждани на територията на Руската федерация.
За втората част на програмата вече са резервирани около 60 000 коли в рамките на предварителни договори за закупуване.
Проектът за обновление на автомобилния парк от леки коли на страната донесе на руската автомобилна промишленост значителни печалби.
За седемте месеца от началото на годината в сравнение със същия период на миналата година са произведени 70% повече автомобили.