Citroen представи концептуалния автомобил ELO, който е смел, практичен и изключително компактен EV. Той привлече внимание не само заради характеристиките си, но и заради това, колко перфектно изглежда се вписва в слуховете за нова, достъпна категория „е-коли“, подготвяна от Европейския съюз.
Макар и непотвърдени, спецификациите на ELO категорично подсказват, че той е лаборатория за отговора на Citroën на очакваната регулаторна промяна към по-малка и по-отговорна градска електрическа мобилност. Името ELO е акроним на трите стълба на неговата дизайнерска философия: REST (ПОЧИВКА), PLAY (ИГРА), WORK (РАБОТА). Това отразява амбицията на Citroën да преоткрие автомобила не просто като транспорт, а като модулно, функционално жилищно пространство, проектирано за живот в движение.
На пръв поглед екстериорът на ELO е възхитително компактен - само 4,10 метра дълъг, но отвътре разкрива изненадващо голямо, модулно жилищно пространство. Това е възможно, защото ELO е изграден върху eлектрическа архитектура, която елиминира нуждата от традиционен двигателен отсек и освобождава място.
Ефективно използване на пространството е точно това, което много регулатори и градски плановици в ЕС имат предвид за новите категории електрически превозни средства: превозни средства, които са малки отвън, но големи отвътре, идеални за градски трафик и ежедневие.
Citroen ELO
Седалката на водача е разположена централно с панорамно предно стъкло на 180°, предлагайки видимост и усещане за откритост, рядко срещано в толкова компактни автомобили. Зад водача, интериорът може да побере до шест души благодарение на изобретателното разположение на седалките и интелигентния модулен дизайн.
Седалките не са фиксирани на място. Те могат да бъдат пренареждани, премахвани или преконфигурирани, за да се създаде мини салон, допълнително място за спане за двама или дори спокойна социална зона. Това ниво на адаптивност превръща ELO в нещо повече от кола, а мобилен базов лагер за работа, почивка, игра и семейно време.
Може да се използва батерията на автомобила, за да захранва външно оборудване като барбекю или високоговорители, превръщайки колата в истински спътник на открито. Тя дори има вградени функции като електрически контакти и ергономични повърхности, предназначени за работа или свободно време.
Допълнително затвърждавайки ангажимента си към устойчивост и практичност, Citroen си сътрудничи с експертите по дейности на открито Decathlon за интериорния дизайн и издръжливите материали, и с Goodyear за усъвършенствани интелигентни гуми, предназначени както за градска, така и за лека офроуд употреба.
Създаден за световния си дебют на автомобилното изложение в Брюксел, концептуалният автомобил ELO е повече от дизайнерско проучване; Това е ясно изявление от страна на Citroën за бъдещето на достъпната, изобретателна и високоадаптивна електрическа мобилност, което сякаш проправя пътя за следващия автомобилен сегмент в Европа.