Т ествал съм този автомобил и спокойно мога да заявя, че това е впечатляващ спортен автомобил. Спомням си също така лятото на 2017 г., когато у над дебютира Nissan GT-R Nismo (3,8 V6 с 600 к.с.), чиято цена бе 362 000 лв., но имаше клиенти, готови да я платят.
Сега също има клиенти, готови да платят дори и повече за „Годзила”, но поръчката на японския супер спортен автомобил е почти невъзможно в Европа. В България със сигурност. Причината за това са екологичните стандарти, както пише Autoblog.nl, позовавайки са на представители на марката. Автомобилът не може да се поръча в Нидерландия, Италия, Испания, а в Германия и Белгия все още са останали бройки. Но тенденцията е ясна: спортните автомобили трябва да се електрифицират, за да останат на пазара в Европа. Bentley ще прави електромобили, Aston Martin също, както и голяма част от плеядата легендарни емена.
Nissan също търси решения да остави GT-R на конвейра, като вероятно средващото поколение ще е хибридно, по-малко вероятно е да е идзяло електрическо. Но да видим.
Поне на този етап европейските клиенти на Nissan няма да могат да поръчват GT-R. За момента все още няма официално становище, но моделът отсъства от повечето официални страници на марката в различните европейски държави: Великобритания (където е най-големият европейски завод на Nissan), Франция, Португалия и др. В Австрия все още може да бъде поръчан, но това е по-скоро изключение.
Очаква се тази година да бъде лансирана една последна версия на GT-R (R35) с мощност около 700 к.с., която едва ли ще видим в Европа. А след това трябва да дойде новото поколение, което ще използва изцяло нова платформа и почти сигурно V6 хибридна конфигурация, вероятно и доста ретро стайлинг, ако може да съдим по новата Z-ка.