Кметът на Москва показа новия „Москвич”

Китайският лифтбек с руска емблема ще започне да се произвежда в московския завод през втората половина на 2023 г.

Пламен Георгиев,
Москвич 6

CarMarket.bg

„Новият” руски модел „Москвич 6” реално ще е ребрандиран китайски лифтбек Sehol Yao (лансиран първоначално като А5 Plus). Марката Sehol стои под шапката на концерна JAC.

Новината разпространи кметът на Москва Сергей Собянин, който пусна една снимка в канала си в „Телеграм”. Ребрандираният модел ще се асемблира в завода в Москва, собственост преди на Renault.

В родината си китайският оригинал на „Москвич 6” се продава с 1,5-литров TGDI двигател с мощност 184 к.с., 300 Нм въртящ момент и 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. В момента не се знае абсолютно нищо друго.

Знае се обаче приоритетната цел на „Москвич” – да стане един от основните „производители” (доставчици би било по-точно да се каже) на автомобили за таксита и каршеринг в Русия, т.е. продажбите към частни клиенти минават на заден план. Към настоящия момент в завода са асемблирани 7000 автомобила, но те трябва да достигнат 50 000 в края на годината, 100 000 в края на 2024 г. Собянин се похвали, че „Яндекс.Такси” е получила първата партида от 50 броя „Москвич 3”.

До края на годината се очаква някой да се похвали и с появата на нов „Москвич”, моделът ще носи индекс „5”, а донори ще са или JAC X6 (1,5 TGDI, 150 к.с., 230 Нм), или JAC X7 (1,5 TGDI, 174 к.с., 277 Нм). Плановете на руската компания е да добави и електрически седан, но този път партньор няма да е китайската JAC, а JMEV, съвместно дружество между Groupe Renault и Jiangling Motors Corporation Group.

Москвич руски автомобили Сергей Собянин Москвич 6