Н апоследък често става въпрос за все по-голямото влияние на китайските автомобилни производители в цял свят, на само в Поднебесната империя. Те стъпват все по-мощно и на другите големи пазари, като нас ни касае най-вече ставащото на Стария континент.
Аutonews публикува предварителни резултати от най-големия европейски автомобилен пазар - германския. От тях се вижда, че азиатците се чувстват все добре в страната на BMW, Mercedes, Audi и VW.
Марката Lynk & CO е увеличила продажбите си в Германия с 356 процента до 429 броя през март, показват данни на KBA Motor Transport Authority.
Обемът на притежавания от SAIC MG е нараснал с 271% до 2010 автомобила.
Четири китайски марки, които стартираха продажби в Германия през последните месеци, се появиха в списъка с месечни регистрации на KBA.
Те са: Great Wall Motor със 164 продажби през март; Nio със 122 регистрирани коли; Aiways с 18 и BYD със седем регистрации.
Някой може да се присмее на малките числа, но вижте процентите и не забравяйте, че това е само началото. Още в първия си месец те регистрират сделки.
Добрата новинта е, че като цяло германският пазар е нараснал със 17 процента в сравнение със същия месец на м.г. - 281 361 продажби. Причината е, че проблемите с недостига на чипове и други компоненти се решават и доставките вече достигат заявките.
Сред месечните победители са Alfa Romeo - ръст от 151 процента; Land Rover- 70%; Mercedes - 38%; Skoda - 31%; VW - 30% и Audi с 27%.
Губещите включват Honda със спад от 45 процента и Kia - 6,8 на сто. Регистрациите на изцяло електрически автомобили са нараснали с 28% до 44 125 за 15,7% пазарен дял.
За първите три месеца на годината германският пазар бележи ръст от 6,5 процента до 666 818 коли.