Китайци може да вземат голям дял от бизнеса на Renault с ДВГ-та

Geely и нефтена компания може да вземат съответно 40% и 20% от компанията на Режията за двигатели с вътрешно горене

Пламен Георгиев,
Renault производство завод

Renault

К итайската Geely Automobile Holdings и нефтена компания водят преговори с Renault за изкупуване на дялове в бизнеса на Renault за производство на двигатели с вътрешно горене, който компанията планира да раздели в самостоятелна компания, съобщава Automotive News.

Източници казват, че партньорът в Алианса, Nissan, не планира да придобие дял в тази компания. Официален коментар от страните липсва.

Очаква се тази есен Renault да обяви плановете си да раздели бизнесите си за електромобили и такива с ДВГ, като този за EV бъде локиран във Франция, а този за конвенционални автомобили – зад граница. Той трябва да ръководи бизнеса с производство на ДВГ-та и трансмисии, което се извършва в Испания, Португалия, Турция, Румъния и Латинска Америка.

Renault вече има връзки с Geely за хибридните модели и търси начин да сподели разходите за бензиновите и дизелови двигатели. През май Renault продаде 34% от южнокорейското си подразделение на китайците.

Французите обаче планират да останат основен акционер в електрическото подразделение "Ampеre", за която ще работят около 10 000 човека. Възможно е то да бъде листвано на стоковата борса през втората половина на 2023 г.

Подразделението за ДВГ вероятно ще се казва "Horse", за което също ще работят около 10 000 човека. Източниците казват, че Renault и Geely ще си разделят по 40% в него, докато неназована нефтена компания ще вземе оставащите 20%. За момента няма нищо финализирано.

Около Алианса Renault, Nissan, Mitsubishi витаят доста въпроси, макар да бе заявено, че до 2026 г. над 80% от моделите им ще споделят общи платформи. Какво ще се случи през следващото десетилетие е въпрос, който предстои да получи своя отговор.

Сделка с Geely би означавала, че китайският производител ще добави още един ценен актив към портфолиото си, в което фигурират имената на Volvo Cars, Lotus, както и немалък дял в Mercedes.

Участието на нефтена компания трябва да помогне за разработването на зелен водород и нужната за него инфраструктура, за да станат водородните автомобили достойна алтернатива на електрическите.

Renault Horse Geely Icon Ampеre