Италия обвинява четири производителя на EV, че заблуждават клиентите си

Италианският антитръстов орган разследва BYD, Stellantis, Tesla и Volkswagen по подозрение за подвеждане на потребителите относно работата на техните електрически автомобили

Пламен Георгиев,
Peugeot 5008 електромобили

, Peugeot

Peugeot 5008

С ъгласно италианското законодателство нарушенията на разпоредбите за защита на потребителите могат да доведат до високи глоби. Четирите разследвания на възможни нелоялни търговски практики се отнасят до „пробега на EV, влошаване на капацитета на батерията и ограничения на стандартните гаранции за батерията, потенциално в нарушение на Кодекса на потребителите“, казаха от органа.

В Италия в такива случаи е обичайно антитръстовият орган, заедно с Guardia di Finanza, да претърсват италианските централи на засегнатите компании. Те очевидно са го направили в четвъртък, т.е. преди публикуването на съобщението. Твърденията са насочени основно към начина, по който производителите информират клиентите за гореспоменатите аспекти.

Твърди се, че уебсайтовете предоставят „обща и понякога противоречива информация“ за пробега. Те обаче не обясняват как пробегът ще се променя в зависимост от различни фактори – или какви са тези фактори. Въпреки това е известно, че реалният пробег се отклонява от стойностите, замерени според цикъла WLTP.

Стандартизираните тестове, като WLTP или в миналото NEDC, улесняват сравняването на различни модели, тъй като действителният разход зависи от съответния начин на шофиране и условията на околната среда.

Регулаторът също така твърди, че няма ясна и пълна информация за потребителите на уебсайтовете на производителите относно влошаването на капацитета на батерията след нормална експлоатация на автомобила и условията или ограниченията на гаранцията на батерията. Но отново, определението за „нормална експлоатация“ е доста неясно.

Клиентите, които зареждат своя електрически автомобил изключително с променлив ток, ще изпитат различно стареене на батерията, отколкото ако често използват бързи зарядни станции. Но дори и при зареждане на АС станция, влошаването на живота на батерията може да се ускори, ако колата зарядът на батерията се поддържа на високо ниво и въпреки това батерията се зарежда твърде дълго.

Източник на статията: electrive.com

нелоялни практики Италия заблуждаване измама електромобили в България