С тигнахме до финала на празненствата по случай 50-годишнината на М дивизията на BMW. Това е като да чествате юбилей цяла година (или ден) и да знаете, че накрая ви чака нещо много специално.
След като вече сте отворили куп примамващи кутии, а в тях е имало и неочаквани дарове - освен предизвестените.
BMW 3.0 CSL
Това е възроденият 3.0 CSL. Той ще излезе в ограничена серия от 50 броя, базиран е на M4 и вдъхновен от оригинала от 70-те години, наричан Batmobile.
3.0 CSL е значително по-лек от M4 и се предлага с най-мощния шестцилиндров двигател в историята на баварската марка - 560 к.с., с механична предавателна кутия.
Очаквано, моделът следва BMW 3.0 CSL Hommage Concept от 2015 г., въпреки че дизайнът е променен като за производствен автомобил.
Оцветените в жълто фарове и задните светлини са взети от M4 CSL, но изглеждат различно. Те са частично покрити от характерните издути предни и задни калници.
Противоречивата решетка на M3/M4 липсва, заменена от по-стилни “бъбреци”, за които е използван алуминий. До този материал е прибегнато още за вратите, предния капак и багажника. Освен това има широко използване на компоненти от карбон навсякъде по каросерията, докато задният шумозаглушител е направен от титан.
Най-впечатляващата характеристика на дизайна е голямото задно крило и допълнителният спойлер, монтиран на покрива. Те напомнят за E9 3.0 CSL “Batmobile”.
Дизайнерите са добавили и по-изразена извивка на Hofmeister. Красивата състезателна ливрея с BMW M графика върху алпийски белия цвят изисква специален процес на боядисване, добавящ допълнителни 6700 ръчни работни часа в производството. А контрастиращите алуминиеви 20- и 21-инчови инчови джанти (съответно отпред и отзад) със златно покритие са обути в гуми Michelin.
Интериорът е заимстван от M3/M4, но тук е обвит в черна тапицерия от алкантара и акценти от карбон с матово покритие. Задният ред седалки го е хванала липса, заменен със специално отделение за две каски.
Стандартните M карбонови седалки тип “кофа” имат емблемата 3.0 CSL, гравирана в алуминиеви плочи под вложките на подглавника. А под кой брой е вашият екземпляр се вижда на таблото.
Друг специален щрих е бялата топка на предавателния лост, която е в ретро стил.
Както вече споменахме, под предния капак на 3.0 CSL ще намерите най-мощната версия на 3.0-литровия редови шестцилиндров туин-турбо на BMW - 560 к.с. и 550 Нм макс. въртящ момент. Това е с 10 “коня” повече в сравнение с M4 CSL, но въртящият момент е със 100 Нм надолу поради ограниченията на “ръчката”.
Мощността се предава към задните колела чрез шестстепенна механична кутия с помощта на активния M диференциал. Шасито също е настроено с адаптивно M окачване и стандартни M карбоново-керамични спирачки.
Почитайки мотото „Coupé, Sport, Leichtbau“ (купе, спортно, леко), 3.0 CSL спира кантара на 1270 кг. Това е с 355 кг по-малко от M4 CSL и с цели 455 кг под M4 Competition, подобрявайки значително съотношението мощност-тегло.
Не са посочени динамични данни. И цената не е.
Целият производствен цикъл за 50-те автомобила на BMW 3.0 CSL ще отнеме около три месеца.