П овечето хора възприемат Япония като една от най-технологично напредналите страни в света. Но жителите на Страната на изгряващото слънце страдат в известна степен от мизонеизъм (страх от новото и непознатото) С други думи, те не винаги приветстват промените с отворени обятия, пише испанското издание на "Бизнес инсайдър", цитирано от агенция БТА.
Обстоятелство, което, както твърдят много експерти, изглежда се сблъсква директно с визията, която хора като Илон Мъск имат за бъдещето на транспорта. В Япония широката публика не приема еднозначно електрическите автомобили и това поражда хипотезата, че интеграцията им на японския пазар ще е бавен процес.
Ако има нещо, което характеризира японците, то е, че те отстояват позицията си за почти всяко нещо. Следователно може да се очаква, че когато става въпрос за електрически автомобили, имат собствено виждане по въпроса, което се различава с това на хората от другите развити пазари.
Именно Япония даде на света хибридния автомобил в лицето на Toyota Prius през 1997 г. Оттогава хибридните модели постепенно се наложиха, до такава степен, че през 2023 г. за първи път изпревариха бензиновите автомобили.
Според данни на Bloomberg тази година в страната е постигнат крайъгълен камък: повече от половината от продадените автомобили са хибриди – 55%. Бензиновите коли, от друга страна, са само 36%.
Какво се случва с електрическите превозни средства? Явно японците продължават да не са убедени в целесъобразността им, както показват статистическите данни, отбелязва "Бизнес инсайдър". През 2022 г. са продадени около 59 000 нови EV, което означава едва 1,7% от общия вътрешен пазар. Доста под това, което обикновено се случва в други страни.
Прогнозите на експертите за бъдещето не предполагат промяна на тенденцията в Япония през идните години. Те твърдят, че до 2030 г. се очаква 67,1% от автомобилите продавани в Япония, да продължат да бъдат хибриди, като бензиновите автомобили все още ще имат пазарен дял от 20%.
Това е доказателство, че в сравнение с това, което се случва в Европа, САЩ и най-вече Китай, в Япония мрежата от зарядни станции е много по-слабо развита, да не говорим за това, че местното производство, което е от съществено значение, имайки предвид патриотичните вкусове на японците, остава фокусирано основно върху хибридите.