А бонаментните услуги са голям хит в дигиталния свят. Много ИТ гиганти изкарват милиарди именно като предлагат абонаменти за различни услуги и това вдъхновява и други индустрии да направят същото.
Сред тях е и автомобилният бранш, който от няколко години експериментира в тази област. Успехът обаче е доста по-разнороден, като шофьорите посрещат идеята предимно с недоволство. Въпреки това компаниите продължават да тестват различни комбинации.
Сред тях е и Hyundai, която обяви, че ще предлага „Функции при поискване“, съобщава Motor1. Това е част от задачите на новата платформа Hyundai Connected Mobility, която компанията основа в Европа миналия месец. Тя обединява досегашните платформи и системи Mocean и Bluelink.
Управляващият директор на Hyundai Connected Mobility Маркъс Велц казва, че чрез услугата ще могат да се подобряват и по-стари коли. „Често се дава за пример подгревът на седалките и как клиентът получава услугата чрез нова технология. Според мен предимството на функциите при поискване е точно обратното – да предложим нови функции на по-стари коли.
Това ще е възможно с помощта на софтуерни акутализации. Например по-старо EV на компанията да получи нов софтуер за по-ефикасно зареждане. Или пък допълнителни функции за сигурност или още адаптивни системи, които да се възползват от наличните сензори.
Засега компанията не споделя подробности кои услуги смята да предложи като абонамент и какви ще са цените. Досега тези идеи се посрещат предимно скептично. BMW беше критикувана много за слагането на подгрева зад „платена стен“". Mercedes също предлага подобни екстри, например по-голям ъгъл на завиване на задните колела и др. В някои модели на Audi двузоновият климатроник или адаптивният круиз контрол са с абонаменти