Н овината за разработване на хотхеч Peugeot 308 R идва от британското издание Autocar, което обаче се позовава на разговор с новия шеф на марката Жан-Филип Импарато. Той би искал „да лансира нещо още по-бързо” от 308 GTi.
Запитан дали има място над 308 GTi, Импарато отговаря положително. „Има място за нещо. Нямам решение, но го търся.”
“Ние участваме в моторния спорт и не искаме да губим това място с нашите коли. Не мисля, че ще разработим заместник на RCZ. На всяко ниво в нашата гама - 308, 208 — ще имаме нещо впечатляващо в динамично отношение. Дали работим по нов RCZ или върху факта, че следващият 308 ще е звяр?”
Докато т. нар. 308 R може да използва бензинов двигател, много по-вероятно е за него да се използва хибридна концепция, която вече дебютира в 308 R HYbrid concept, представен по време на автомобилния салон в Шанхай миналата година. Този автомобил генерира 500 к.с. и 730 Нм от своята бензинова-хибридна конфигурация, съставена от 1,6-литров бензинов двигател с мощност 270 к.с., подпомаган от два електромотора. Всеки от тях е с мощност по 115 к.с., те са монтирани върху предната и задната ос. Автомобилът предлага три режима на задвижване, като в режим Sport моделът успява да постигне ускорение до 100 км/ч за 4,0 секунди. Интересното е, че в този режим автомобилът разполага с 400 к.с. Целият мощностен запас от 500 к.с. е наличен, само когато се активира Ланч контролът.
Концепцията разчита и на автоматизирана 6-степенна автоматична трансмисия, но дали тази концепция ще бъде пренесена в серийния модел… Все пак клиентите на горещите хечбеци, (т. нар hot hatches) предпочитат ръчната скоростна кутия.
В появата на Peugeot 308 R има и друга логика. През април тази година Карлос Таварес, шефът на PSA Group, разкри целта на стратегията Push to Pass, според която компанията трябва да се превърне в „най-добрата луксозна марка сред масовите производители” и директен конкурент на Volkswagen. Днес, моделите на Peugeot се продават средно около 2,4% по-евтино от еквивалентен модел на VW, към в края на 2018 г. тази разлика трябва да спадне до 1,3%, а към 2021 г. – до 0,5%. Таварес разкри също, че 25% от печалбата на моделното семейство 308 идна от моделите GT и GTi.
Четете още:
Най-дългоочакваният и рекламиран модел на Tesla ще се забави с година
Производството на новата Honda CR-V започна първо в САЩ
„Фолксваген” ще става най-големия производител на електрически автомобили