Грешното решение на Lamborghini, което води до раждането на Pagani

Pagani Automobili е единственият италиански производител, който продължава да прави своите суперколи като независим производител. Но причината това да стане може да ви изненада

Pagani Huayra Codalunga Second

, Pagani

Pagani Huayra Codalunga Second

С уперавтомобилите на Pagani невероятни творения на италианския инженеринг и изкуство, но историята за появата на Pagani Automobili е не по-малко впечатляваща.

Също толкова впечатляващо е, че годишното обслужване на Pagani Huayra Hermes Edition може да накара обикновен човек да си задава екзистенциални въпроси за съществуването. Дано същия не разбере, че Tempesta Package е на цената на нов суперавтомобил.

Всичко това е така, защото в момента Pagani е единствената италианска марка, която продължава да произвежда своите творения като независим производител. Креативният и дизайн директор на марката продължава да отговаря пряко на Хорацио Пагани. А хората му продължават да правят само по 50 автомобила годишно. Това не пречи на г-н Пагани, тъй като всяка от тези бройки върви поне по 203 млн. евро.

Роден на 10 ноември 1955 г., Хорацио Пагани е с аржентино-италиански корени. Той започва работа в Lamborghini, като е типичен пример за изкачване по стълбицата на йерархията, достигайки до главен инженер.

Пагани вижда карбона като бъдещето на суперспортните автомобили, след като новият материал за пръв път е въведен през 1981 г. от Carbon Touch.

Той започва да експериментира с новия материал преди Формула 1 да култивира лекия и здрав полимер.

Осъзнавайки, че карбонът е бъдещето, Пагани се опитва да убеди босовете в Lamborghini да инвестират в автоклав, за да произвеждат карбонови компоненти за Countach Evoluzione.

Но босовете на Lamborghini не се вслушват. Смята се, че това е така, защото колегите им от Ferrari също нямат автоклав в този момент.

Но уверен в своята преценка, че карбонът е бъдещето за леките суперколи, Пагани тегли заем от банката и сам купува автоклав през 1987 г. на следващата година (1988) той основава Pagani Composite Research и започва работа по различни проекти на Lamborghini, включително по Countach 25th Anniversary Edition.

Собствени автомобили Хорацио Пагани започва да проектира в края на 80-те години като част от C8 Project. По-късно той преименува прототипа на Fangio F1. Не е нужно да казваме в чест на кого.

След като натрупва имидж, Хорацио създава Modena Design. По-късно тази компания се преобразува на малък завод: Pagani Automobili. И тук започва ръчното изработване на уникални машини. Процесът започва през 1992 г. с работа по прототипа Fangio F1, преименуван по-късно на Pagani Zonda.

Седем години по-късно, Pagani представя струващата $2,3 млн. Zonda C12 на автомобилното изложение в Женева през 1999 г.

Хорацио Пагани Pagani