М акар Toyota вече да не е №1 автомобилен производител в света, компанията си остава любима марка на хората. Точно това показва статистиката от Google, подготвена от Quickco. Тя обхваща 193 държави, от които Quickco успява да набере информация (затова липсват държави като Северна Корея, Иран, Куба и др.) за търсенето на конкретна марка с търсачката Google.
И така: най-търсената марка в Google е Toyota. В 74 държави по света японската марка е №1 по популярност. Втори е BMW с 51 първи места по света, докато трети (голямата изненада) е Hyundai (първи в 17 държави). Тези три марки заедно имат общо 73% от всички търсения по света.
Интересното е, че не винаги марките, произвеждани в дадена страна, са най-популярни в съответната страна. Само Германия (BMW), Франция (Renault), Швеция (Volvo) и Италия (Fiat) имат национална марка, която е на върха в тази класация. Fiat и Volvo са марките, които са най-популярни само в своите държави, т.е. нямат друго първо място в това проучване.
Друг интересен факт касае третия Hyundai, който не е най-търсената марка в Южна Корея, там призът се държи от BMW.
Още по-интересното е, че Япония, дом на Toyota и Honda (и на много други), също е предпочела BMW в Google.
С най-голямо търсене в САЩ може да се похвали Toyota. Иронично е, че американският Chevrolet е най-търсената в Google марка в Аржентина, Чили, Колумбия, Еквадор и Мексико.
Къде е Ford? В нито една държава марката не е най-търсената, макар популярността й в световен мащаб да е огромна и във всяка държава да е в Топ 10 на търсенията. Същото може да се каже за Nissan.
Volkswagen, който вече е най-големият автомобилен производител в света, детронирал от трона Toyota, има само 7 първи места: Испания, Румъния, Беларус, Естония, Кабо Верде, Андора и Уругвай.
Четете още:
Вижте петте най-бързи автомобила на СССР
Nissan Qashqai празнува 10 години лидерство сред кросоувърите