Голям екран, малък двигател и още чар за обновения Ford Puma

Фейслифтът на Puma идва с опростена моторна гама, SYNC 4, по-голям екран и повече технологии

Пламен Георгиев,
Ford Puma 2024

Ford

Ford реши да свали Fiesta от поточната линия, което поставя по-голяма тежест върху плещите на Puma. Хечбекът на кокили е най-продаваният лек автомобил на Ford в Европа. За да задържи интереса на клиентите, Ford даде нужното обновяване на Puma.

Отвън новостите са трудно забележими, макар Ford да казва, че фаровете са с матрична LED технология. Дискретно е пипната и емблемата, пренесена върху радиаторната решетка. Новости не се забелязват отзад, което е леко странно. Иначе клиентите могат да избират между шест цвята, включително новия Cactus Gray, комплектите джанти (от 17 до 19 инча) са няколко.

Ford

Много по-ясно откроими са промените в интериора, това се дължи на SYNC 4 инфотейнмънт системата. На арматурното табло има два екрана, докато централните вентилационни отвори са преместени в горната му част, за да се отвори място за 12-инчовия централен дисплей. В ляво на него е разположен 12,8-инчово дигитално приборно табло, което вече не е напълно интегрирано, а се издава леко напред.

За свързаността на модела се грижи 5G FordPass Connect (4G преди), Android Auto и Apple CarPlay вече са безжични, като има и вграден гласов асистент Alexa. Много повече са и активните асистенти за подпомагане на управлението.

Ford са облекчили моторната гама на Puma, като моделът вече не се предлага в Европа с 1,5-литров дизелов двигател. Загуба е и това, че Puma ST вече няма да се предлага с 1,5-литров турбо бензинов двигател и 6-степенна „ръчка“. Той се заменя от 1,0-литров мотор със 7-степенна трансмисия с двоен съединител.

Ford

Това си е сериозна загуба, тъй като досега Puma ST разчиташе на 200 к.с. и 320 Нм. Сега вече Puma ST ще е със 170 к.с. и 248 Нм. Това се отразява на забавено ускорение до 100 км/ч с 0,7 сек (7,4 сек вече). Другият бензинов мотор е мек хибрид, отново 3-цилиндров с 1,0 литър работен обем, като мощността е 125 к.с., въртящият момент 210 Нм. Тук трансмисията може да е механична или 7-степенна с двоен съединител. По-потентният вариант е със 155 к.с. и 240 Нм, като тук трансмисията е само автоматична.

Тази година очакваме и напълно електрическа версия Puma Gen-E, която ще изглежда идентично с тази конвенционална версия, тъй като ще споделят една и съща платформа. Това значи, че двете ще се произвеждат на една и съща поточна линия в завода на марката в Крайова в Румъния.

Ford Puma Ford