Ginetta започна производството на Akula, която иска да ухапе суперколите

Пет години по-късно колата най-сетне е готова

Мартин Дешев,
ginetta akula

Ginetta

Ginetta обяви, че започна производството на спортния си автомобил Akula. Колата беше представена през март 2019 г. в Женева с амбицията да влезе в производство година по-късно.

Пандемията обаче обърка плановете сериозно. Компанията обаче успя да устои на трудностите и използваше времето, за да подобри Akula още повече и да я направи сериозен претендент срещу суперколите на големите имена, отбелязва Motor1.

Ginetta

Akula чества 20 години от купуването на Ginetta от д-р Лорънс Томлисън. От колата ще има 20 броя, чиято цена започва от 275 000 британски лири преди данъци и такси. Томлисън е добре познат на почитателите на моторните спортове. През 2006 г. той печели легендарното състезание на Льо Ман в клас GT2.

Логично и Akula е силно вдъхновена от състезателните коли от този клас. В колата са вложени 6 десетилетия опит на Ginetta. Тя обаче не е само за писта и може да се кара по нормалните пътища.

Дори е предвидена да е достатъчно бърза и комфортна за дълги пътешествия като истински GT автомобил. Но когато влезе на пистата, може да се преобрази в много по-агресивна кола.

Ginetta

Akula използва 6,4-литров атмосферен V8, който развива 600 к.с. и 670Nm. В комбинация с купе, което тежи едва 1190 кг, рецептата е за нещо доста специално. И базовите характеристики го подсказват. Спринтът до 100 км/ч става за 2,9 сек, а максималната скорост е над 300 км/ч.

Клиентът може да избере дали да конфигурира своята Akula с 6-степенна ръчна трансмисия или 7-степенен автоматик. И двете версии са със задно задвижване и спортен диференциал с ограничено приплъзване, разработен от Ginetta.

Стандартно се предлагат стоманени вентилирани дискови спирачки с „усъвършенствана ABS“. Има и опция Akula Race Pack, която дава карбо-керамични спирачки, състезателни колани и пълно състезателно облекло.

Заложено е много и на аеродинамиката. Двигателят и основните компоненти са разположени така, че да има максимално пространство за аеродиамични елементи пред предната ос и зад задната ос. Централното разположение на „осмака“ помага и за идеалното разпределение на теглото.

Окачването е вдъхновено от състезателните коли, като използва алуминиеви елементи за повече лекота. Може да се регулира електронно от купето, за да променя твърдостта си според необходимостта. Akula използва 20-цолови състезателни джанти на Ginetta.

Помислено е и за дългите пътешествия. Резервоарът е 100 литра, което трябва да стигне за около 725 км. Има и багажник, който е доста голям за такъв тип кола – 473 литра.

Ginetta

Седалки няма. Вместо това има подложки, които се слагат направо на карбоновия монокок. Те биват изработени според индивидуалните черти на всеки собственик. Позициите на педалите и воланът могат да се регулират електронно.

Ginetta са си направили и своя инфотейнмънт система с „пълна iOS интеграция“. Сред функциите за комфорт са още безжично зареждане на телефони и подгряващо предно стъкло. В интериора има и много детайли като от състезателна кола. Първите бройки Akula вече се сглобяват, като компанията казва, че има още няколко свободни места за заявки.

спортни коли Ginetta Akula Ginetta автомобили коли