Ford може и да пенсионира своите хотхечове, но това не означава, че изоставя спортните изпълнения на своите модели. Въпреки че Fiesta ST вече бе спряна, а Focus ST е следващият, който ще падне жертва на ЕС, Ford гледа към различно бъдеще за своите емблеми ST, които да бъдат залепени върху капаците на изцяло електрически модели.
В момента логото ST е ограничено само до няколко модела: Explorer в САЩ и Puma и Focus в Европа. Емблемата RS за последно се появи на предишното поколение Focus, чието производство приключи през 2018 г. със специален Heritage Edition.
Въпреки свиващия се списък от спортни модели, Ford не планира двете емблеми да изчезнат напълно. Ян Херцог, шеф на европейския продуктов маркетинг на Ford, коментира пред Auto Express, че компанията „би харесала ST или RS вариант“ на своите напълно електрически модели. Херцог даде да се разбере, че все още нищо не е потвърдено, но каза още, че по-спортна версия на Puma Gen-E „определено идва“, или в това поколение, или в следващото.
Puma Gen-E се предлага изключително с един електрически мотор, генериращ 166 к.с. и 290 Нм, което е с 2 к.с. по-малко и 42 Нм повече от мекия хибрид Puma ST. Една по-мощна версия вероятно ще надхвърли и двете числа и ще включва подобрения на окачването и шасито, за да подкрепи цялостния пакет. Въпреки това Puma Gen-E ще е далеч от най-мощния електрически Ford в продажба. Тази титла все още принадлежи на Mustang Mach-E GT, който генерира 480 к.с. от дмумоторната си конвфигурация, заедно с по-твърдо окачване и модернизирани спирачки.
Миналата година Амко Леенартс, дизайн директор на Ford of Europe, каза пред Autocar, че "определено" има бъдеще за бързите Ford-ове. „Ако погледнете Ford Performance, ние сме по-големи от всякога: Формула 1, Дакар, WRC, Пайкс Пийк, Наскар“, каза той. "Не мога да се сетя за друга марка, която присъства навсякъде, така че това трябва да има влияние върху серийните ни коли. Ако не правим това, правим грешни инвестиции."