Ford иска да излезе от бизнеса на скучните коли

Компанията се прицелва към по-горния клас

Мартин Дешев,
Ford F 150 Lightning Switchgear

Ford

Ford е известна с широката си гама автомобили, които покриват почти всички класове. От известно време обаче компанията свива предложенията си и вече се раздели дори с някои от най-популярните си модели като Fiesta, Focus, Fusion, Taurus, Mondeo и др.

Оказва се, че това е част от амбициозен план на изпълнителния директор на Ford Джим Фарли, съобщава Motor1. В интервю за Car Magazine той признава, че много хора са харесвали тези модели и те са били сравнително популярни.

Тази популярност обаче не се е отразила в очакваните приходи и печалби. Съответно компанията търси други решения и ги е открила: „Излизаме от бизнеса със скучни коли и се насочваме към колите-икони“, казва Фарли.

В това число влизат и някои от установените легендарни модели на марката. Сред тях са Bronco, Raptor и Mustang. Последният ще бъде насочен срещу Porsche, като Фарли е уверен, че Mustang може да бъде много силен конкурент на германската марка. За целта е предвидено „жребецът“ да получи увеличение на инвестициите. Първите резултати вече са факт – Mustang GTD.

Фарли допълва, че подобни коли за ентусиасти досега са били „страничен бизнес“, но вече се превръщат в „нашия бизнес“. Това не означава, че Ford ще прави само спортни и лимитирани коли. Компанията обаче ще подбира по-внимателно какво предлага.

В плановете са два електрически SUV-а, които ще са базирани на архитектура на Volkswagen – MEB. Това са Explorer и Capri. Puma също ще има изцяло електрическа версия. Засега Focus има още около година живот, но намеренията са производството му да бъде спряно през 2025 г. и няма да има нов модел. Така Ford няма да предлага малки коли, а само различни версии на SUV-ове, спортни коли и разбира се, комерсиалните предложения.

електрически автомобил спортни коли Ford автомобили коли