Е дни казват, че интересът към електромобилите спада, други – че е в плато, но в каквато и фаза да се намира процесът на електрификация, той кара различни компании да преосмислят първоначалните си планове.
През 2021 г. Ford обяви, че до 2030 г. ще продава само електромобили в Европа. Сега компанията отчита трудностите и се отмята от обещанието, казвайки, че може да продължи да продава автомобили с ДВГ на Стария континент и през новото десетилетие, ако клиентите ги искат.
Ако срещнем силно търсене, например на плъг-ин хибриди, ние ще ги предлагаме“, заяви Мартин Сандер, оглавяващ бизнеса с пътнически автомобили в Европа.
Търсенето на електрически автомобили е „по-меко“, отколкото са били първоначалните прогнози на Ford, и компанията не може да постигне амбициозните си цели.
Има ясна траектория в развитието на електрификацията, казва Сандер. „Просто ще трябва да управляваме пътя си към 100% електрическо задвижване“, каза той на форума Financial Times Future of the Car, предаде Automotive News.
Ford вложи $2 млрд. в завода си в Кьолн, за да го пригоди за производството на електромобили, базирани на платформата МЕВ на Volkswagen Group. През юни там ще започне серийното производство на Explorer, базиран на същата платформа. През юни Ford трябва да представи втори модел, който също ще използва платформата МЕВ.
По-късно тази година Ford трябва да представи и електрическата версия Puma Gen-E на най-продавания си малък SUV, който произвежда в Крайова, Румъния.
Напомняме, че компанията спря производството на Fiesta в Кьолн, като обяви и, че през 2025 г. ще направи същото с Focus, произвеждан в Саарлуис.
Преди време Mondeo и Galaxy/S-Max бяха спрени да се произвеждат във Валенсия, но компанията планира там да стартира нов „мулти-енергиен“ пътнически модел. Това значи същия подход като при Kuga, който се произвежда във въпросния завод – хибрид, плъг-ин хибрид и само ДВГ.