Ford показа ван и пикап, разработени с помощта на M-Sport

Единият е вдъхновен от моторния спорт електрически ван с 285 к.с., другият е върховният пикап за асфалта, снижено окачване и 21-цолови джанти

Пламен Георгиев,
Ford MS RT

Ford

З ащо бачкаторите трябва да карат неугледни ванове или пикапи, вместо да се радват на дизайн и пътно поведение като на спортни модели? Този екзистенциален въпрос са си задали в подразделението за лекотоварни автомобили Ford Pro, отговаряйки с представянето на новите Transit Custom MS-RT и Ranger MS-RT.

Двата ексклузивни модела са създадени в тясна връзка между световния екип на Ford и специалиста MS-RT (от M-Sport Road Technology), разклонение на спортното подразделение M-Sport.

 Ford Transit Custom MS RT

Ford

Ford Transit Custom MS RT

Изградени на базата на последното поколение Transit Custom и Ranger, двата модела MS-RT комбинират дръзко визуално присъствие и инженерни промени.

Ford Transit Custom MS-RT залага за „отровния” зелен цвят, който в миналото се свързваше с рали автомобилите на Ford, от които е почерпено вдъхновение и за оформлението на екстериора. Тук няма да говорим за товароносимост и евро палети, те са на лице. За нас е важен агресивният външен вид, спортният спойлер отзад, 19-цоловите джанти, разширената с 50 мм следа.

Електрическият вариант E-Transit Custom MS-RT е с най-високата мощност от всеки Transit Custom до днес със своите 285 к.с. от е-мотор, задвижващ задните колела. В режим Normal се използват 160 kW мощност, а в режим Eсо – 100 kW. Моделът се предлага още с дизелов вариант със 170 к.с. и 8АТ, както и с 2,0 EcoBlue, но вече със 150 к.с. и „ръчка”. Има и плъг-ин вариант със системна мощност 232 к.с. от 2,5-литров двигател и батерия с капацитет 11,8 kWh.

 Ford Ranger MS-RT

Ford

Ford Ranger MS-RT

Предницата на модела е вдъхновена от спортните Ranger-и, състезаващи се в Азия. Отзад имаме броня с интегриран дифузьор, а джантите са 21-инчови с диамантена шарка. Монтирани са под раздути предни калници, които увеличават широчината на модела с 82 мм.

Специално внимание е обърнато на окачването, което е втвърдено, а просветът е снижен с 40 мм.

Задвижването е поверено на 3,0-литровия V6 дизелов мотор с 240 к.с. и 600 Нм, работещ заедно с 10-степенна автоматична трансмисия. Разчита на новата e4WD система за задвижване на четирите колела.

Ford MS-RT Ford