О тделът за батерии на Ford и корейския гигант SK Innovation отлагат плановете си за изграждане на завод в Турция на фона на нарастващите глобални лихви и по-слабото търсене на електромобили в Европа, съобщи Korea Economic Daily, цитиран от Autonews.
Двете компании оттеглят първоначално споразумение, подписано през март 2022 г. за завод за батерии, пише вестникът в понеделник.
Предвидено бе заводът да започне работа през 2025 г. с годишен производствен капацитет от 30 до 45 гигаватчаса в подкрепа на усилията на Ford да произвежда 2 милиона електрически автомобила годишно от 2026 г.
Южнокорейският производител SK On каза, че все още не е решил дали да продължи начинанието за батерийни клетки за е-коли.
След подписването на меморандума за разбирателство през март 2022 г. обсъждахме случая със съвместното предприятие в Турция, но дискусиите не са приключили. Окончателното решение дали да спрем преговорите все още не е взето“, каза SK On в изявление.
Ford планира да увеличи електрическите си варианти в гамата лекотоварни автомобили за европейския пазар през 2023 г. Те се правят именно в Турция.
Заводът трябваше да произвежда NMC клетки с високо съдържание на никел за сглобяване в батерийни модули. Трябваше да е близо до Анкара, като едно от най-големите съоръжения за батерии за EV в Европа.
SK On е част от SK Innovation, а сред клиентите й са Hyundai, Volkswagen и Ford. Има заводи за батерии в Южна Корея, Китай, Унгария и САЩ.