"11 млн. фена и един Тодор Тодоров." Изписано на 18-метров билборд в Мюнхен.
"Победителят е само един: Тодор Тодоров. Възраст: 25, държава: България. Статус: БМВ Суперфен." Това пък казано в официално видео на БМВ.
Световният "суперфен" на БМВ е българин. Той беше определен за победител в рекламна игра на марката, която се проведе във "Фейсбук" през лятото. Чрез приложението "Инфографик" студентът от Варна бе определен за №1 в конкуренцията на над 100 хил. души от цял свят.
Защо точно Тодор ? Ами, наистина е огромен фен на баварците...
Преди няколко години създава неофициална фейсбук-страница на БМВ Х5. От "Фейсбук" обаче я свалят заради въпроси, свързани с авторски права и търговска политика. За да я защити и върне, Тодор влиза в контакт с компанията от Мюнхен. След дълга кореспонденция БМВ я признава и страницата отново е активна.
Резултатът сега: тя е харесана от над 1,1 млн. потребители, огромна аудитория за неофициална страница.
Тодор пък е горд, че страницата му е единствената неофициална на БМВ, която обаче официално е подкрепена от баварската компания.
Наградата на Тодор е три дни в Мюнхен, където го чакаха специални изненади в самото сърце на БМВ: посещение в центъра BMW Welt; разходка в центъра за разработки и иновации, който принципно е със стриктно ограничен достъп; посещение на завода, където се сглобява "Тройката"... Тестовете на различни модели също са важна част от програмата, както и срещите с неколцина ръководни кадри в БМВ.
Компанията също получава своята част от уравнението - стилна и добре премислена рекламна кампания с умно послание: феновете ни са важни.
Тодор учи международен маркетинг и не крие, че след като завърши магистратурата си иска да намери реализация в сферата на маркетинга и социалните медии. Най-хубаво, разбира се, би било работата му да е свързана с БМВ.
Споделя, че любовта му към марката датира още от детските години. Зародила се покрай филма "Преследването".
В него Чарли Шийн кара (а дори и по-интимни неща върши в нея) една червена "Тройка", E36.
С Тодор Тодоров разговаря Георги Войнов от Vesti.bg:
- Разкажи накратко за фейсбук-страницата: Как я поддържаш, как смяташ да я развиваш и в какво се изразява подкрепата от страна на БМВ?
- Поддръжката на една толкова голяма страница отнема доста време. Доскоро бяхме само двама - аз и графичният дизайнер Ивайло Георгиев, но от няколко месеца имаме още двама души, които доста ми помагат, за което им благодаря.
С тях се стараем се да подготвяме и предоставяме на другите фенове добре обмислени публикации. Подкрепата на БМВ се изразява в различни приложения, апликации и графики, които допринасят за по-добра визия и привличат по-голямо внимание към страницата.
- Кой е любимият ти модел на БМВ?
- Харесвам цялата автомобилна гама, която предлага марката, но най-много БМВ X5.
- Какво конкретно харесваш в него?
- Агресивна визия - екстериор, интериор, комфорт, проходимост, достатъчно мощност и добрата видимост, която предлага на водача.
- А като цяло в БМВ какво харесваш? С други думи, защо точно БМВ?
- Най-вече заради иновативните решения и технологии, спортното и динамичното усещане - удоволствие от шофирането, което никога не те напуска.
- Какво мислиш за "Мерцедес"?
- Не е тайна за никого, че благодарение на конкуренцията автомобилните марки еволюират. "Мерцедес" е един много добър конкурент на БМВ в премиум сегмента.
- БМВ имат изключителна история. Във видеото те виждаме в една "Изета", например. Харесваш ли старите модели или предпочиташ модерните автомобили?
- Като всеки истински фен на марката много ценя ретро моделите и историята на компанията. Любимият ми модел от миналото е БМВ 507 произвеждан в периода 1956-1959. За съжаление този модел е доста рядък - произведени са само 253 бройки, и малцина са феновете, които могат да си го позволят.
- Как виждаш бъдещето на автомобила след, да речем, 20 години?
- С изчерпването на природните енергийни ресурси - петрола, автомобилните компании вече са принудени да предлагат на пазара хибридни и електрически технологии на задвижване. Силно се надявам и те да носят удоволствие от шофирането и никога да не губят връзката с асфалта.