Ето плана на Mercedes-AMG да пребори Tesla и Lucid

Компанията е наясно, че голяма част от популярността ѝ се дължи на V8

Мартин Дешев,
Mercedes AMG CLE53

Mercedes-AMG

П рез годините Mercedes-AMG ни даде много запомнящи се модели. Компанията стана известна и със своя V8 двигател, който обаче е обречен заради електрификацията. А при електрическите коли има нови лидери, включително при по-спортните модели.

Ще може ли Mercedes-AMG да се справи с новите предизвикателства? Според шефът ѝ Майкъл Шайбе, да, при това няма да е особено трудно.

„Клиентите, които идваха при нас заради V8, не идваха просто, защото искаха голям двигател. Те идваха, защото обичаха технологията, която слагахме в колата. Затова, когато става дума за електрическо задвижване, сигурен съм, че те ще харесат и новата технология, защото това ще бъде най-новото и най-доброто, което има на пазара“, казва Шайбе в интервю за MotorTrend.

„Очевидно е, че ще преминем изцяло към електричество. Можем да станем изцяло електрическа компания още през 2030 г., ако пазарните условия позволяват“, допълва Шайбе. Той казва, че това решение не е на всяка цена, като компанията няма да бърза и да налага технологията насила. Тя дори ще продължи да инвестира и в традиционни двигатели. Това не променя дългосрочната стратегия за електрификация, подчертава Шайбе.

Той казва, че Mercedes-AMG ще инвестира и в хибридни системи, като в C63 S E Performance. „Когато говоря с много от клиентите, след като веднъж са пробвали хибридните модели, много рядко се връщат към кола само с ДВГ“, коментира Шайбе.

Той бърза да успокои феновете, че новите AMG EQE и EQS модели не са индикатори за бъдещето на AMG. Това са по-спортни модели, но ще има и истински спортисти, каквито сме свикнали да виждаме с емблемата AMG 63. Не е случайно, че тези два модела не използват 63 в имената си. Шайбе казва, че компанията работи по изцяло нова платформа с името AMG.EA, която ще даде началото на ново поколение много спортни AMG модели през следващото десетилетие.

Първият модел с тази платформа ще се появи през 2026 г. или 2027 г. Очаква се да е 4-врато купе с 4 електромотора и поне 1000 к.с. Ще има нова батерия с течно охлаждане с над 640 км. пробег. Очаква се колата да е директен конкурент на Tesla Model S Plaid и Lucid Air Sapphire, но Шайбе не влиза в подробности.

Той допълва, че Mercedes-AMG работи и по собствен софтуер. Това също отваря много възможности пред компанията. Тук предизвикателството е да се привлекат най-добрите софтуерни специалисти, казва Шайбе, защото повечето от тях искат да работят за ИТ гигантите.

И за финал, Шайбе казва, че и друга традиция на AMG ще се запази в електрическата ера: „един човек сглобява един двигател“. Той не навлиза в подробности какво ще означава това в електрификацията, но подчертава, че „няма да е просто маркетинг“.

коли автомобили спортни коли електрически автомобил електромобили Mercedes-AMG