Електрифицираният Corvette е най-бързият в историята

Той е първи в много отношения - и като тегло. Хибридната технология му дава предимства и недостатъци

Chevrolet Corvette E Ray

Chevrolet

Chevrolet Corvette E-Ray

Т ова е загатнатият още през 2021 г. и леко анонсиран през миналата Chevrolet Corvette E-Ray. Първата електрифицирана версия на американската спортна икона, тя е от последното поколение С8.

Хибрид е, но не “плъг-ин”, както се говореше. Освен всичко е със задвижване на четирите колела. Тази година честваме 70 лета на легендарния модел, та ето го първия повод за празници. Сигурно е, че ще има още.

И точно като всеки друг Corvette, хибридният се предлага както като купе, така и като кабриолет.

Цената в САЩ стартира от $104 295. Corvette E-Ray струва значително повече от базовия C8 ($64 500), но по-малко от Z06 ($1005), което дава на феновете на Vette примамлив избор измежду две топверсии.

И да, тук започват сравненията. Z06 с 670 к.с., а новакът - общо 665 к.с. При g ускорението имаме 1,22 g срещу 1,1 g в завой.

Но E-Ray е по-бърз с една стотна от място до 100 км/ч - 2,5 секунди срещу 2,6. Което го прави най-бързоускоряващият Corvette в историята. Базовият остава назад с 2,9 сек.

Chevrolet

Хибридът е по-бърз с една десета и на четвърт миля (около 400 метра), където записва 10,5 секунди.

Визуално E-Ray заимства някои от стилистичните характеристики на Z06, включително по-широкото му “тяло” с 91 мм и по-дългите, по-тънки задни вентилационни отвори. Запазена е конфигурацията с четири тръби отзад. Любопитно е, че E-Ray не е снабден с 5,5-литровия V8 LT6 с плоска манивела на Z06, а се придържа към 6,2-литровия LT2 на базовия модел.

Chevrolet

Така не е изненада, че възпроизвежда същите 502 к.с. и 637 Нм, а този класически агрегат задвижва задните колела чрез осемстепенна трансмисия с два съединитела, точно като “обикновен” C8.

Но тук влиза електрически мотор, монтиран на предния мост. Черпейки енергия от батерия, разположена под централния тунел, той изпраща 162 к.с. (170 Нм) към предните колела. Което означава, че в определени моменти E-Ray може да се движи само на електричество. Означава също, че ако си затворим едното око ще кажем, че е и първият Corvette с предно предаване.

Както вече казахме, не е PHEV. Избрана е технология с по-традиционен хибрид, който разчита на регенеративно спиране и излишък от мощност на двигателя за презареждане на батерията.

Chevrolet

Недостатъкът на това решение е, че не можете да пътувате из града на електричество, а това може да се окаже важно предимство през следващите години, ако се стигне до забрани на коли с ДВГ в централните части на големи градове.

Налице е Стелт режим, позволяващ да карате на електрически режим до 72 км/ч, но предвид малкия капацитет на батерията от 1,9 киловата, разстоянието едва ли ще е много, така и компанията не тръби по този въпрос.

Все пак Chevrolet твърди, че поне се изключват половината цилиндри на V8, когато пъплите в трафик, а тогава се и зарежда батерията.

Chevrolet

Не “плъг-ин”, но си тежи E-Ray - 1712 кг, което означава, че е и най-тежкият, правен досега. За сравнение Z06 е 1561 кг. Кабриото добавя още 37 кг.

Снабден е с олекотен карбоново-керамичен спирачен пакет Brembo. Амортисьорите са Magnetic Ride Control 4.0 с три настройки.

Допълнителните опции включват карбонови джанти, два пакета карбонови тапицерии, 14 екстериорни цвята и тапицерия Artemis Dipped green.

Chevrolet Chevrolet Corvette хибрид Chevrolet Corvette E-Ray