Н яма съмнение, че автомобилната индустрия отива към нова ера. Ера, през която традиционните двигатели с вътрешно горене (ДВГ), ще бъдат разглеждани като архаизъм, а новите автомобили ще разчитат на алтернативни начини за задвижване.
Регулациите също постепенно се затягат все повече. Това очаквано поражда притеснения какво ще се случи и с вече произведените автомобили с ДВГ и дали ще можем да им се наслаждаваме. Браншът активно работи в тази посока, като едно от решенията са био и синтетични горива.
Тяхното производство е доста по-екологично от това на традиционните горива. Така би се компенсирала голяма част от вредните емисии, което ще е добър аргумент пред регулатори и институции да оставят настоящите и ретро колите на пътя дори и в ерата на напълно електрически и други екологично задвижвани автомобили.
По време на „Фестивала на скоростта“ в Гудууд, доста компании тестваха такива горива в реални условия. Сред бях беше и Bentley, което е направила експеримент с ново биогориво, съобщава Autoblog.
Компанията изкачи хълма на Гудууд 32 пъти по време на фестивала с 6 различни автомобила. Те обхващаха цялата история на Bentley – от най-новия W12 Batur до 103-годишното Bentley EXP2.
Всички изкачвания и всички автомобили са използвали тестово биогориво. То е направено от 100% възобновяеми източници и материали, но въпреки това покрива стандарта EN228, което го прави с практически същата ефикасност като бензина.
Използвани са само отпадъци от земеделска дейност, хранителната индустрия и растителност. Те са преминали ферментация, за да се извлече етанол. Той е дехидратиран в етилен, който пък се преработва в бензин. Bentley казва, че това биогориво намалява СО2 емисиите с 85% спрямо горенето на обикновен бензин.
И още нещо много важно – биогоривото не изисква никакви модификации по двигателите, независимо от тяхната възраст и поколение. Именно това са показали тестовете по време на Гудууд. Всички автомобили на марката са използвали биогоривото през цялото време и не са имали никакви проблеми.
Това прави разработката много по-подходяща за масово прилагане и запазва стойността на ретро колите, тъй като не е нужно да се променя нищо по тях. Bentley вече е инсталирала и огромен резервоар с това гориво в централата си, като то ще се използва за демонстрационните коли на компанията, както и за тези в музея ѝ като част от редовната им поддръжка.