Ф лагманът на произвеждания в Румъния модел на Ford разчита на 1,5-литров 3-цилиндров двигател, генериращ 200 к.с. и 320 Нм. Интересното е, че той е „вързан” към 6-степенна механична кутия, което прави управлението му истинско удоволствие.
Но в Европа моделната гама на всеки производител трябва да вмества в рамките на 95 г/км емисии СО2. В противен случай глобата е 95 евро на всеки грам отгоре, умножени по броя на продадените през годината автомобили.
Така вредните емисии взимат своя дан от удоволствието. Гръцкото издание Car & Motor съобщава, че този „горещ” мини SUV вече ще се предлага с 1,0-литров 3-цилиндров мотор. Остава да разберем дали той ще замени или ще допълни сегашният 1,5-литров агрегат. Надяваме се да е вторият вариант.
Гръцкият вносител на Ford е казал на изданието, че меката хибридна версия на Puma ST ще е със 170 к.с. (-30), не се казва цифра за въртящия момент. В Гърция цената на модификацията ще е 40 893 евро спрямо 42 258 евро за 1,5-литровия турбо вариант. И в двата случая говорим за много висока цена в този сегмент, но все пак Puma ST е рядка порода.
Трябва да кажем, че меките хибриди фигурират в гамата на модела още от дебюта му през 2019 г. във версии със 123 или 155 к.с.
Ще е интересно да видим дали новата версия ще се различава визуално от сегашната, която идва със спортна визия, 19-цолови колела и двоен ауспухов накрайник.
Очаква се Puma да получи фейслифт през 2024 г., когато очакваме да видим и изцяло електрическата Puma.