Е дна на три продадени коли през март е била китайска. Новината съобщи CarNewsChina, цитирайки генералния секретар на China Passenger Car Association (CPCA), според когото 33% от продадените през март 8,15 млн. автомобила са носили щампата Made in China.
Този процент се променя доста сериозно от 2008 г. насам, когато е бил 13,7%, докато през 2023 г. достига 34%.
Toyota продължава да води световните продажби с 10,6% дял от общите за първите три месеца на годината, следвана от Volkswagen (9,5%) и Hyundai (7,4%). В Топ 10 за въпросните три месеца единствената китайска марка е Geely (№10) с 3,5%.
Цифрите са променят драстично, когато се погледне само европейския пазар, който, казват данните на CPCA, се състои от 139 производителя. Тук безапелационен лидер е Volkswagen (21%), следван от Stellantis с 18% и Renault Nissan Mitsubishi с 12%.
Единствените „китайци“, които имат някакъв по-сериозен дял в Европа, са Chery и Geely с по 6%, докато SAIC и MG имат по едва 1%.
Volkswagen продължава да държи лидерството и в Китай за първите три месеца, но това се дължи на трите джойнт венчъра (SAIC, FAW и JAC), благодарение на които пазарният дял е 10%. Но BYD е плътно отзад с 9%, трети е Mercedes-Benz с 8%.