П рез миналата година „Мото Пфое” навърши 30 години от създаването си, тази година такъв юбилей ще празнуват „София Франс Ауто”, „Еуратек” и „Бултрако”. А разговорът ни с управителя на официалния представител на Skoda у нас, инж. Иван Тодоров, разкри, че всичко за „Еуратек” започва на автосалона в София, който първоначално се провежда в НДК.
Именно там започва и историята на „Автомотор Корпорация” през 1991 г., когато компанията продава първия си автомобил – Citroen ZX.
Дружеството, създадено от Кирил Сандов, бе официален вносител на Citroen цели 30 години, но в началото на 2021 г. тази роля пое „София Франс Ауто”, дългогодишният представител на Peugeot у нас.
Това стана заради промяна на дистрибуционната поликика на Stellantis, според която един вносител представлява марките на бившата PSA Group, което важи за всички пазари.
Ситуацията остана валидна около година и половина, като вчера стана ясно, че „Автомотор Корпорация” вече няма право да продава и сервизира гаранционно нови автомобили Citroen. Тя обаче остава в бизнеса, тъй като има базата и оборудването за следгаранционно оборудване на всякакви автомобили. „Автомотор Корпорация” остава вносител и дистрибутор на DR, марка, която предлагат автомобили със заводски газови уредби. Компанията ще ще продължи търговия и с употребявани автомобили.
От „София Франс Ауто” дойде съобщение за промяна в дилърската мрежа на Citroen в България. В него се казва:
„Считано от 27.06.2022 г. „Автомотор Корпорация“ АД не е оторизиран дилър за продажба на нови автомобили Citroen и гаранционни ремонти на Citroen за градовете София, Пловдив и Видин.
Настоящите клиенти на марката могат да се обръщат към официалния вносител „София Франс Ауто“ за всякакви въпроси, свързани с поръчка и доставка на автомобили, както и при необходимост от гаранционни дейности.”
Към днешна дата търговската и сервизна мрежа на Citroen обхваща 16 центъра за продажба на нови автомобили и 18 – оторизирани да предлагат резервни части и сервиз.