Докато Европа се електрифицира, GM инвестира над $1 млрд. за такива бензинови динозаври

Инвестицията за следващото поколение пикапи с ДВГ демонстрира ангажимента на GM да продължи да предлага „силно портфолио от автомобили с ДВГ за години напред”

GMC Sierra AT4X и Sierra Denali Ultimate

, GMC

GMC Sierra AT4X и Sierra Denali Ultimate (на преден план)

В сички се кълнат в електрическото бъдеще, но явно някои имат и задни мисли в тази посока. Показва го инвестицията от над $1 млрд., която General Motors ще направи в два свои завода във Флинт, Мичиган. Този сериозен паричен поток трябва да даде нужното „гориво” за производството на следващото поколение тежки пикапи с двигатели с вътрешно горене.

Макар компанията да не предостави конкретни детайли за бъдещите модели, които ще наседят настоящите Chevrolet Silverado HD и GMC Sierra HD / Denali, те разкриха, че става въпрос за Flint Assembly и Flint Metal Center в Мичиган.

Приблизително $788 млн. ще бъдат предназначени за Flint Assembly, които ще отидат за разширяване на цеха за производството на купетата и поточната линия. Пари ще се използват за закупуване и на нови инструменти и оборудване. Други $233 млн. ще отидат към Flint Metal Center за нови преси, модернизиране на стари и придобиване на ново оборудване.

Макар GM да продължава да се врича в електрическото бъдеще, новите инвестиции подчертават “ангажимента да продължим да предлагаме на клиентите силно портфолио от автомобили с ДВГ за години напред”.

Продажбите на тежки пикапи на GM отчетоха ръст от 38% през 2022 спрямо 2021 г., като Chevrolet Silverado HD стана най-продаваният модел в сегмента си.

От началото на 2023 г., GM обяви над $1,7 млрд. инвестиции в заводите във Флинт, които идват над $30,5 млрд., разпределени между заводите на концерна в САЩ през предходното десетилетие.

General Motors GMC Hummer EV SoFlo Strikeforce ДВГ на водород