Чакаме лебедовата песен на VW Golf GTI с ДВГ, но със сериозни подобрения

Повече мощност, актуализация на шасито и купето ще маркират лебедовата песен на горещия хечбек

Пламен Георгиев,
Volkswagen Golf GTI

, Volkswagen

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI се подготвя за финалната си поява във версия с ДВГ, историята на GTI след нея ще бъде писана с електрическа енергия.

След като VW показа поразителния концепт ID GTI в Мюнхен като загадка какво да очакваме в близко бъдеще, сега е време оригиналът да влезе отново в полезрението на феновете. От Autocar съобщават, че Volkswagen е в процес на тестване на финалното прераждане на емблематичния модел, като му дадат повече мощност, пипнат шасито и променят интериора.

Очакваме премиерата на модела в началото на следващата година като част от фейслифта на Golf. Хотхечът ще заложи на чисто задвижване с ДВГ, въпреки че обновеният Golf ще заложи на меките хибриди и плъг-ин хибридни версии с по-голям пробег.

Днес 2,0-литровият EA888 двигател генерира 245 к.с., ускорявайки GTI до 100 км/ч за 6,3 секунди.

Но очакването е двигателят да бъде сериозно пипнат за финалните години на GTI на пазара, макар заветните 300 „коня” да си останат запазена територия само за GTI Clubsport. Иначе VW вече потвърди, че топ изпълнението на новите Tiguan и Passat ще се предлагат с 265 к.с. Имайки предвид, че Golf използва същата платформа MQB Evo, то спокойно може да се предположи, че същият двигател ще се монтира и в GTI, т.е. моделът ще качи мощността с 20 к.с.

Очаквано ще има и увеличение на въртящия момент – вероятно около 400 Нм, като всичко това би трябвало да свали ускорението под 6 секунди, за да може GTI да се приближи до по-новата и бърза Honda Civic Type R.

Но увеличението на мощността е само част от подобренията, други ще са насочени към ревизия на окачването с цел неутрализиране на накланянето на каросерията. Би следвало да видим и по-развита версия на адаптивното окачване DCC, което направи своя дебют в настоящия GTI.

Въпросното се казва DCC Pro позволява по-прецизен контрол на компресията и освобождаването на двуклапанните амортисьори. Така се подобрява абсорбацията на неравностите.

На дневен ред е и версия с механична скоростна кутия на Golf GTI.

Със сигурност сериозни промени ще бъдат направени по кокпита и инфотейнмънт системата, целящи да подобрят интуитивността. Вероятно ще видим ново 10,4-инчово приборно табло и 12,9-инчов централен дисплей.

Ако се погледне по-напред във времето, до 2026 г., когато GTI ще отпразнува 50-годишния си юбилей, без никакво съмнение може да кажем, че това може да е поводът, в който да видим и нова Clubsport версия. Същото стана през 2021 г., когато се появи Clubsport 45.

Volkswagen Volkswagen Golf GTI