С лед като BYD представи новата зарядна система за електромобили, акциите на китайския производител стигнаха рекорден връх. След като новината бе пусната, ценните книжа на марката на Стоковата борса в Хонг Конг скочиха с 6%. По този начин BYD увеличи пазарната си капитализация до почти $162 млрд., повече от тази на Ford, GM и VW взети заедно.
В основата на всичко това стои зарядната система за електромобили, която може да зареди EV за същото време, за което се зарежда резервоарът на кола с ДВГ, поне според разпространената от компанията информация.
Представена лично от шефа и основател Уанг Чуанфу, системата може да напълни заряд за изминаване на до 470 км за 5 минути в новия модел Han L.
Това е възможно благодарение на новата 1000-волтова система, която ще се използва в топ моделите на марката в бъдеще. Производителят иска също да изгради зарядна система, която да предлага до 1000 kW мощност.
Ако (много е важно това уточнение) тези намерения се реализират, моделите на BYD биха зареждали 10 пъти по-бързо от колите на Tesla, които могат да добавят максимум 275 км пробег за 15 минути.
Анализаторите от Macquarie виждат новата технология като пореден знак за стратегическа смяна на схемата на игра при BYD. Вместо да се съревновава на ценовия фронт, с дизайн или да търсят нови ниши, компанията изглежда търси начини да използва технологичния си арсенал, за да изпъкне на силно конкурентния пазар.
Сега, с тази нова технология, BYD ще се опита да се справи с един от най-големите проблеми пред масовото навлизане на електрическата мобилност, а именно притесненията за скоростта на зареждане.
Плановете на BYD са да изгради мрежа от над 4000 зарядни станции в Китай, за да зарежда бъдещите електромобили, които ще продава с въпросната система. Това е конкурентът, с който Tesla може да не се справи, при това на фона на спадащите продажби дори в Китай.