Любовта на българина към BMW се изразява в големи SUV-ове на дизел

Продажбите у нас се водят от Х5, като само Серия 7 не е „джип“ в Топ 5; 4 от 5 продадени коли са с xDrive; най-висок процент микса на задвижване се пада на бензина, но само с 1% пред дизела

Пламен Георгиев,
BMW X3

, BMW България

BMW X3

BMW България изпрати рекордна година с ръст на продажбите на BMW от 12% до 1631 нови автомобили. Ако към това бъдат добавени и 414 автомобила, използвани като служебни в европейски страни, реализирани чрез търговската мрежа в България и получили първата си регистрация към краен клиент, броят на реализираните в страната баварски автомобили от BMW България за първи път надхвърля 2000.

Анализът на продажбите показва, че интересът на българските клиенти към моделите със задвижване на четирите колела колела остава забележителен – всеки 4 от 5 автомобила са оборудвани с xDrive.

Основно българите купуват SUV-ове, които баварците наричат SAV, техният дял в продажбите на марката достига 67%. Най-предпочитан модел е BMW X5 с 249 продажби, следван от X7 – 241 доставки. Челната петица се допълва от X3 (123), флагманът на марката Серия 7 (118) и X1 (116).

Дизеловите модели на BMW остават актуални и привлекателни и делът им се запазва почти непроменен - 36%. Делът на продажбите на автомобили, оборудвани с бензинов двигател е 37%, а на Plug-in хибридите - 16% от общата реализация на марката. Делът на изцяло електрическите автомобили в България през 2024 г. достига 11% от общите продажби на BMW.

При избора на компановка, шестцилиндровите бензинови или дизелови двигатели запазват лидерската си позиция с 51%, следвани от четирицилиндровите агрегати с 21% и осемцилиндровите с 11% и трицилиндровите с 5%.

продажби България BMW България